“Vai normāli tā maldināt?” Iepako akcijas iepakojumos, kad akcija sen beigusies: pircējs vīlies, iegādājoties saldējumu “Pols”

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

3 komentāri

Rīdzinieks šā gada maijā iegādājies saldējumu ”Pols”, kas iesaiņots akcijas iepakojumā. Informācija uz iepakojuma vēsta, ka, sakrājot kociņus, iespējams laimēt rotaļlietu. Liels bija saldējuma baudītāja pārsteigums, izlasot uz iepakojuma informāciju par akciju: izrādās, akcija beigusies jau pirms gada, bet vēl lielāku neizpratni raisīja fakts, ka saldējums īpašajā akcijas iepakojumā ievietots jau pēc šīs akcijas beigām, par ko vēsta iepakošanas datums. Pircējs uzskata, ka saldējuma ražotājs “Food Union” maldina pircējus.

Vienā no retajām šā gada maija siltajām dienām rīdzinieks Lauris iegādājās saldējumu “Pols” uz kociņa degvielas uzpildes stacijā Rīgā. Iegādāties tieši šo saldējumu mudināja akcijas iepakojums, bet, kā izrādījās, informācija par akciju ir novecojusi.

Lauris
šaubās par saldējuma ražotāja godaprātu

“Iegādājos ”Pols” šokolādes saldējumu uz kociņa, jo reaģēju uz reklāmu, kas bija uz iepakojuma: ja sakrājam 40 kociņus, tos var samainīt pret rotaļlietu. Ēdot saldējumu, uz iepakojuma pamanīju, ka akcija sen jau beigusies – notika līdz 2019. gada 30. jūnijam, bet šobrīd 2020. gada maijs. Tomēr pats dīvainākais ir tas, ka šā saldējuma iepakošanas datums ir 2019. gada 16. jūlijs, iepakots īpašajā iepakojumā pēc akcijas. Interesanti: vai tas ir apzināti, ka pēc akcijas beigām tiek izmantoti akcijas iepakojumi? Tie ir melīgi! Vai tā ir normāla prakse maldināt klientus ar šādu informāciju?

Laura apmeklētajā tirdzniecības vietā arī “Bez Tabu” komanda konstatēja daudzus saldējumus “Pols”, iepakotus pieminētās akcijas iepakojumos. Informācija uz iepakojuma vēsta, ka konkrētā akcija beidzās pirms gada, savukārt saldējums iepakots pagājušā gada 28. augustā, pēc akcijas termiņa beigām.

Foto: EKRĀNUZŅĒNUMS

Tā kā saldējuma derīguma termiņš nav beidzies, tirgot to drīkst. Tomēr šaubas par saldējuma ražotāja “Food Union” godaprātu raisa fakts, ka saltais gardums akcijas iepakojumā iepakots pēc akcijas.

Sandra Usačeva
“Food Union” saldējumu zīmolu vadītāja

Man tiešām žēl, pircējam sanākusi tāda vilšanās. Es varu apliecināt, ka ar produktu viss ir kārtībā, jo saldējuma derīguma termiņš ir normāls. Tātad produkts ir kvalitatīvs. Runājot par iepakojumu, ir tā, ka mēs plānojam iepakojumus, izejvielas un visu pārējo, kas nepieciešams saldējuma ražošanai, jau sezonas sākumā – no janvāra līdz martam. Tad tiek iepirkti visi saldējuma iepakojumi. Pagājušā gada vasara, ja atceraties, nebija īsti saulaina un karsta. Tā kā aprēķini tiek veikti, domājot par pozitīvāko scenāriju [par siltu vasaru], daļa iepakojumu var palikt pāri. Zīmols “Pols” tomēr ir ar izteiktāku sociālo atbildību, jo izmantojam papīru iepakojuma sastāvā. Lēmums izmest iepakojumus pēc akcijas nebūtu videi draudzīgs un sociāli atbildīgs.

“Food Union” saldējumu zīmolu vadītāja Sandra Usačeva teic, ka ražotājs nav maldinājis pircējus, iepakojot saldējumu akcijas iepakojumā pēc akcijas, jo uz šā iepakojuma pircēji var izlasīt informāciju par akciju, tās termiņu. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā norāda, ka saldējuma ražotājs nemaldina pircējus.

Santa Zarāne
PTAC pārstāve

Ja iepakojums ir saražots, atrodas noliktavā, tas ir jāizmanto. Ja domājam par to, ka mums jādzīvo ilgtspējīgāk, būtu absolūti neloģiski iepakojumu vienkārši izmest. Labāk to izmantot. Nav aizliegts izmantot šādus iepakojumus, galvenais, lai informācija nav maldinoša – uz iepakojuma patērētājs veikalā var redzēt informāciju par akcijas termiņu.