“Tā ir cūcība!” Iedzīvotāji pārmet populāram čipsu ražotājam koronavīrusa izmantošanu reklāmas nolūkiem

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

1 komentārs

Kavējot laiku interneta dzīlēs, “Bez Tabu” skatītāja Alvja uzmanību piesaista populāra čipsu ražotāja izvietotā reklāma, kas, viņaprāt, nepārprotami savu produkciju sasaista ar Covid-19.

Alvis
pamanījis reklāmu

Vai Covid-19 apstākļos, šāda veida mārketings un komunikācija ir ētiska?

Redzams, ka “Estrella” reklāmās ataino ne tikai šobrīd aktuālās sejas maksas, bet arī nekautrējas uzdot, pēc iedzīvotāju domām, provokatīvu jautājumu: vai būs otrs vilnis?

“Vīrusu nevajadzētu reklamēt. Tas nav ētiski! Tas ir nepraktiski, tā nevajadzētu. Tāds ir mans viedoklis,” uzskata rīdzinieks Aleksejs. Viņam piekrīt arī citi satiktie iedzīvotāji, kuri uzskata, ka Covid-19 nav īstais temats, ar kuru būtu nepieciešams sasaistīt čipsus. Tāpat norāda, ka itin neviens nevēlas, lai valsts piedzīvotu otru vilni, tāpēc uzdoto jautājumu sauc par neētisku.

Arī reklāmas industrijas veterāns Ēriks Stendzenieks skarbi vērtē “Estrellas” izvēlētos mārketinga trikus – uzskata par absurdu izmantot pasaules mēroga pandēmiju, lai pārdotu savu produktu.

Ēriks Stendzenieks
reklāmas speciālists

Tas liek sašutumā saviebt seju un domāt, ka tevi kāds uzskata par muļķi. Tas ir ļoti neētiski, uzsēsties uz sabiedrības problēmām. Kas būs nākamais “Estrellai”? Ēdiet čipsus, kamēr daži slimo ar vēzi? Tas būtu nākamais. Es domāju, ka tā ir cūcība. Šajā brīdī visiem zīmoliem vajadzētu aizvērt mutes un nemēģināt uzlabot pasauli.

Ēriks Stendzenieks nenoliedz, ka nereti reklāmās izmanto konkrētajā brīdī aktuālus tematus – kā piemēru min gāzēta dzēriena reklāmu, kurā atainotais protests beidzies vien mirklī, kad likumsargi izdzēruši bundžiņas saturu.

Ēriks Stendzenieks
reklāmas speciālists

Tā ir vienkārši izkāpšana no cilvēciskiem rāmjiem un mēģināšana spekulēt ar cilvēku sāpēm, bailēm un sociālo aktivitāti.

Veidojot reklāmu, uzņēmumiem jāievēro atrunātās reklāmas prasības – tā nedrīkst būt maldinoša, diskriminējoša un aizvainojoša. Patērētāju tiesību aizstāvji konkrētajos attēlos pārkāpumus nesaredz. Uzņēmuma pārstāvis taisnojas, ka plāns bijis cilvēkus aicināt palikt mājās, bet sagatavot uzkodas, piemēram, čipsus.

Mārtiņš Matisons
“ESTRELLA” PĀRSTĀVIS

Mūsu komunikācija ir balstīta uz tēmām, kuras notiek pasaulē. Diemžēl pasaulē notiek Covid-19. Galvenā ziņa, ko sūtām patērētājiem – palieciet mājās un esiet gatavi tam kopā ar “Estrella” produktiem. Mēs domājam, ka sociālie mediji ir labākais kanāls, lai reaģētu uz tēmām, kas notiek pasaulē. Un mēs kā zīmols varam atbalstīt un paziņot vēstījumu, kas šajā gadījumā var novest pie šīs slimības izplatīšanās samazināšanas.