”Apzināta čakarēšana?” Pircējs vīlies veidā, kā veikalos iepako sieru

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

11 komentāri

Veikalos sieri tiek iepakoti pārtikas plēvē, ko darbinieki aizlīmē ar cenu zīmi. Tas krietni apgrūtina iepakojuma atvēršanu tā, lai tajā pašā plēvē sieru varētu iepakot arī pēc šķēles nogriešanas.

Raidījuma “Bez Tabu” skatītājs Gints novērojis, ka šādu praksi izmanto abi lielāki veikalu tīklu – ”Rimi” un ”Maxima”, turpretī citā veikalu tīklā cenas uzlīme tiek līmēta nedaudz citādāk, kā rezultātā pārtikas plēvi var izmantot atkārtoti un siers tik ātri neapkalst.

Gints
Vīlies siera iepakošanas tehnikā

“Bez Tabu” noteikti ir pa spēkiem noskaidrot, kādēļ populārākie veikalu tīkli tik muļķīgi veikalos iepako sierus? Lai tiktu pie siera, plēve ir pilnībā jāsaplēš, pēc tam vairs nav iespējams sieru kārtīgi iepakot. Tas ir ļoti kaitinoši. Vai tiešām tas tiek darīts, lai siers ātrāk sabojātos un es pirktu jaunu?

Arī Rīgas ielās sastaptie iedzīvotāji norāda, ka sastapušies ar Ginta aprakstīto problēmu. Daži skatītāji norāda, ka šī iemesla dēļ, sieru pārnesot mājās, to no plēves izpako. Pārtikas produkta glabāšanai izmanto dažādus plastmasas vai stikla traukus. Šim paņēmienam gan ir arī negatīvā puse. Izmetot siera iepakoju, tiek izmests arī produkta derīguma termiņš.

“Bez Tabu” vairākiem iedzīvotājiem piedāvā atvērt sieru iepakojumus, kas iegādāti dažādos veikalos. Visos gadījumos par veiksmīgāku siera iepakošanas paņēmienu tiek atzīts tas, kad cenas uzlīme tiek novietota tikai uz pašas plēves malas, nevis uz tās pilnā garumā.

”Rimi” veikalu tīkla pārstāve intervijā akcentē, ka pārtikas plēves iepakojums paredzēts tikai tik ilgi, lai pircēji produktu nogādātu mājās. Tur siers jāizpako un jāuzglabā dažādos traukos.

Regīna Ikala
”Rimi” pārstāve

Uzlīme uz iepakojuma aizdares vietas tiek līmēta speciāli, lai novērstu to, ka iepakojums attaisās un produkts tiek piesārņots.

Lielveikala pārstāvji šobrīd neredz iemeslu, kādēļ sieru vajadzētu iepakot patērētājiem draudzīgākā veidā.