Alberts Dinters

Autors: Alberts Dinters

Bez Tabu raidījuma žurnālists ar specializāciju kriminālstāstu šķetināšanā. Īpaši ass un nesaudzīgs, aizstāvot vides tīrību un dabas saudzēšanu.

2 komentāri

“Latvijas dzelzceļa” darbinieki atsaka palīdzību sievietei ar kustību traucējumiem. Vai invalīdi Rīgas centrālajā stacijā ir nevēlamas personas?

Pamatīgu traci sabiedrībā saceļ kāds divu meiteņu piedzīvotais Rīgas centrālajā stacijā. Viņas vēlas palīdzēt kundzei, kura pārvietojas ar īpaša staiguļa palīdzību un kurai nepieciešams tikt uz perona. Palīdzība tiek meklēta, zvanot “Latvijas dzelzceļa” darbiniekiem, bet tie palīdzību atsaka.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Rīgas pasažieru stacija, saukta arī par Rīgas centrālo staciju, šā brīža izskatu iegūst 60. gadu otrajā pusē. Kopš Latvijas neatkarības atgūšanas uzņēmums Latvijas dzelzceļš, kurš tur saimnieko, mēģina telpas padarīt pieejamas arī cilvēkiem ratiņkrēslos. Pie visām kāpnēm, kuras ved no pazemes tuneļiem uz peroniem, ir izvietoti pacēlāji, kuri cilvēku ratiņkrēslā nogādātu uz perona. Bet, ak, tavu nebūšanu! Informatīva uzlīme pie sienas vēsta, ka ja nepieciešams pacēlājs, jāzvana divas dienas iepriekš un jāpiesakās.

Annija

”Mums pa telefonu tā arī pateica. Ja vajag pacēlāja palīdzību, zvaniet iepriekš, neko palīdzēt nevaram. Par to, ka ir lifts, ar kuru var tikt uz perona, neviens nebilda ne pušplēsta vārda.”

Stacijas telpās tiešām ir lifts, ar kuru cilvēks ratiņkrēslā vai ar kustību traucējumiem var tikt uz pirmā perona. No tā pa speciālu pāreju var tikt tālāk, bet vienīgā norāde, ka tāda iespēja eksistē ir pie vienām no kāpnēm. Ja cilvēks par šo iespēju nezina un atrodas pie citām kāpnēm, viņš var palikt ”ar garu degunu”. Invalīdu draugu apvienības ”Apeirons”, kuri savulaik panāca pacēlāju ierīkošanu, vadītājs Ivars Balodis atzīst, ka informācijas pieejamība stacijā klibo.

”Tur ir tā komunikācijas vaina, jo ir nepareizi uzrakstīts. Cilvēkam, lai nokļūtu uz perona, nav 48 stundas iepriekš jāpiesakās. Tā ir tā nepareizā komunikācija vai nepareizi izvietotā informācija, un tas reizēm ir mulsinoši.”

Uzņēmuma Latvijas dzelzceļš pārstāvis Māris Ozols “Bez Tabu” skaidro, ka notikusi komunikācijas kļūda. Jaunās sievietes zvanot nav paskaidrojušas, ka sievietei jātiek tikai uz perona. Saprasts, ka viņa jāpaceļ arī vilcienā un tādā gadījumā Latvijas dzelzceļam ir jāsagatavo pacēlāji, bet pasažieru vilcienam speciāls vagons, kas prasa laiku.

Māris Ozols
“Latvijas dzelzceļa” pārstāvis

”Ja viņas būtu korekti izklāstījušas kāda veida palīdzība nepieciešama, darbinieki noteikti palīdzētu.”

Noskaidrojas, ka, ja cilvēkam ratiņkrēslā ar pacēlāju nepieciešams tikai tikt uz perona, tad 30 minūšu laikā pēc zvana darbinieki to palīdzēs izdarīt. Šis ir pirmais šāda veida atgadījums un, ņemot vērā, cik skaļi tas ir izskanējis, atliek cerēt, ka Latvijas dzelzceļš jau tagad uzlabos informācija pieejamību nevis gaidīs līdz sāksies stacijas pārbūve Rail Baltica ietvaros.

TOP komentāri

  • Martins Adamsons
    0 0 0

    Martins Adamsons

    Tas ir katrā stacijā ne tikai Rīgā.Ko darīt cilvēkam ar kustību traucējumiem kādā mazā stacijā kurā pat kase nav.
  • Silvija Tupe

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl