Alberts Dinters

Autors: Alberts Dinters

Bez Tabu raidījuma žurnālists ar specializāciju kriminālstāstu šķetināšanā. Īpaši ass un nesaudzīgs aizstāvot vides tīrību un dabas saudzēšanu.

19 komentāri

Tēma, kura visos laikos ir bijusi pietiekami kutelīga, ir sekss un viss kas ar to saistīts. Lielai daļai cilvēku nesagādā nekādas problēmas par to runāt, bet ir daudzi, kuriem tas ir tabu. Lielu neapmierinātību TV skatītāju vidū ir izraisījusi kāda prezervatīvu reklāma.

Labdien. Vai tiešām reklāmas par drošu seksu ir jārāda pirms bērnu multfilmām? Jā, šī tēma ir aktuāla, bet godīgi jau apnicis to vien klausies kā Durex, kontracepcija…. Šaubos, ka divgadīgam bērnam šī tēma ir aktuāla.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Nepārtrauktas Durex reklāmas liek justies visnotaļ neērti, ka to klausās bērni. Mūsu vecākais (4 gadi) šo reklāmu jau citē no galvas. Vai tas ir normāli?

Vakar tieši plkst. 19.50 jau pirmā reklāma! Vai tas ir normāli, ka šādas reklāmas tiek rādītas, kad bērni skatās TV, un šīs reklāmas ir uzkrītoši bieži, ko bērni nevar nepamanīt.

Zils audums, kurš nokustas, ierunāts teksts par izsargāšanos, uzsvars, ka savai un partnera drošībai ir jālieto prezervatīvs. Reklāma, kura izsaukusi sašutuma vētru. Nekādu neķītru darbību. Bet vienalga tā raisa sašutumu vecākos par to, ka viņu atvases to visu redz.

Pārmetumi TV3 ir par to, ka reklāmu raida laikā, kad to var redzēt bērni. MTG Mārketinga direktore Jana Rubīna skaidro, ka šis gadījums izvētīts krustu šķērsu un juristi devuši atzinumu, ka viss ir pēc likuma.

Ir tā, ka reklāma ir daļa no sociālās kampaņas un tapusi sadarbībā ar Latvijas Ginekologu asociāciju. Kādēļ? Jo, kā uzsver ārsti, Latvijā prezervatīvu lietošanas joma ir katastrofāla. Latvija šobrīd ar HIV inficēto personu skaitu ir priekšā Igaunijai. Nerunājot par citām saslimšanām.

Dace Matule, Latvijas Ginekologu asociācijas prezidente

Runājot par HIV, mēs stigmatizējam šo diagnozi, un visu laiku liekas, ka mani tas neskars. Tā skar homoseksuāļus, narkotiku lietotājus. Nē!

Pēdējo gadu pieredze ir tāda, ka šī infekcija aizvien vairāk un vairāk izplatās normālu, heteroseksuālu cilvēku vidū.

Asociācijas vadītāja nepiekrīt tam, ka reklāma var radīt problēmas bērniem. Viņasprāt, problēma ir citur. Vecākos, kuri izvairās runāt ar atvasēm par viņiem neērtiem jautājumiem.

To, ka starp vecākiem un atvasēm ir komunikācijas problēmas, pierāda Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas statistika. Nerodot atbildes mājās, jaunieši nereti zvana uz uzticības tālruni. Šā gada desmit mēnešos attiecības ar vienaudžiem ir interesējušas 457, ar draugiem 320 bērnus.

Ilona Kronberga, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas vadītāja

791 bērns ir zvanījis uz VBTAI uzticības tālruni un lūdzis konsultāciju par attiecībām ar vecākiem. Tas pietiekami spilgti iezīmē problēmu.

Tātad, apkopojot dzirdēto secināms, ka likums pārkāpts nav un ka vecākiem ir jābūt gataviem uz sarunu ar savām atvasēm arī par neērtiem jautājumiem.

Foto

TOP komentāri

  • Helēna
    +7 +7 0

    Helēna

    Vai tiešām 3gadīgam bērnam jāzin vārds aborts? Vai tiešām jāzin, kas ir prezervatīvi un HIV? Jūs ko ņirgājaties?
    Skatoties multenes, un kaut vai TV, jau jo paša rīta ir Durex reklāmas.
  • Ilze
    +6 +5 -1

    Ilze

    Ilgi gaidīju atbildi par šīm reklāmām. Tas, jau bija gaidāms, ka viss tiks pagriezts tādā rakursā. Nevar taču neko sliktu paši par sevi teikt. Interesanti,vai tās "palēnini viņu" un "sajūsmas želejas "uzspiešana,arī ir daļa no akcijas? Ļoti žēl, ka raidījuma vadītāju bērni to tik dara kā skatās MTV:))))))) , kur mūziķi mīlējas uz motora pārsega:)))))Laikam,savos 35 esmu galīgi atpalikusi, bet mani bērni ir BĒRNI!
  • laila
    +5 +3 -2

    laila

    Nu sorry bet es saviem berniem tagad neskaidrosu 6 gados kas ur aborts vai prezeratiii,jo pec sis reklamas man mazakais uzdod sos jautajumus,,,,sii pasaule vispaar iet jau sviestaa

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Mārtiņš Kaija atklāj, kā mīlestību padarīt mūžīgu

Mārtiņš Kaija atklāj, kā mīlestību padarīt mūžīgu 3

Tetovējumam ne vienmēr jābūt ar dziļu jēgu – pietiek ar to, ka tas labi izskatās uz ādas – , tomēr visai bieži tetovējumi ir cieši saistīti ar mīlestību – kur nu vēl labāku veidu, kā padarīt to mūžīgu un vienmēr paturēt pie sevis! Tetovēšanas mākslinieks Mārtiņš Kaija neatbalsta tikai vienam otra vārda iemūžināšanu uz ādas – kāpēc gan, ja viens tetovējums var izteikt pat tūkstošiem vārdu.

Lasi vēl