“Visus samet vienā maisā.” Motoklubu asociācija neizpratnē par Rīgā iecerēto cīņu ar braucējiem trokšņotājiem

30 komentāri

Vai motocikli un citi skaļāki transportlīdzekļi būtu jāierobežo? Rīgas dome kopā ar Iekšlietu ministriju plāno panākt paklausību no dārdošo transportlīdzekļu vadītājiem. Motoklubu asociācija gan pauž neizpratni – viņi jūtas aizskarti, ka visi motobraucēji tiek nodēvēti par miera traucētājiem.

Skaļie motocikli jau no agra pavasara piepilda pilsētu ielas. TV3 uzrunātie iedzīvotāji norāda, ka jautājums par satiksmes troksni ir tiešām aktuāls.

“Mums dzīvoklis ir tieši pretī luksoforam, es esmu par to, ka ierobežo, ir skaļi,” saka rīdzinieks Nils.

“Īpaši vakaros, pēc plkst. 23.00, kad viņi braukā. Diezgan labi var dzirdēt ar logiem ciet. Viņi daudzi brauc ar pārtaisītiem izpūtējiem,” novērojumos dalās galvaspilsētas iedzīvotājs Mārtiņš.

Latvijas Motoklubu asociācijas sekretārs Arnis Blodons uzskata, ka pašvaldība izmanto jau sen nepatiesi iesakņoto slikto motobraucēju tēlu sava tēla spodrināšanai.

“Motociklisti ir vainīgi visās pasaules nelaimēs. Viņi vienmēr bijuši sliktie zēni.” Motoklubu asociācijas pārstāvis akcentē, ka ir nepareizi vērsties pret motobraucējiem. Kārtības ieviesējiem būtu jāapkaro troksnis, nevis motobraucēji.

“Es piekrītu – nav forši, ka skaļās “trubas” brauc pa pilsētu vakarā. Es piekrītu. Bet cik viņu ir? Visus samet vienā maisā. Saprotu, tas ir vecs gājiens, vajag atrast kādu… Piedodiet, ir izteiciens, ja ir nelaime, tad norādiet nacionalitāti, un tad vainīgie ir viņi, jo mēs jau esam foršie,” norāda Blodons.

“Jā, es esmu motociklists ar 20 gadu stāžu. Labi zinu, ka tie, kas brauc pa naktīm, ir absolūts mazākums.” Rīgas domes vadītājs Mārtiņš Staķis (AP) norāda, ka viņam nav sveša motobraucēju saime. Tāpēc runa ir par trokšņainiem transportlīdzekļiem. Motocikls vai automašīna – neviens nedrīkst traucēt mieru.

“Šeit runa ir tiešām par dažiem atsevišķiem indivīdiem, kuriem ļoti patīk eksponēties un patīk to darīt vēlās nakts stundās, vienkārši neņemot vērā iedzīvotāju intereses. Runa nav tikai par motocikliem, bet arī par skaļām automašīnām,” pauž Staķis.

Eksperimenta nolūkā “900 sekundes” nolēma izmērīt satiksmes troksni, lietojot mobilo lietotni. Tā, protams, nav nekāda sertificēta ierīce, ar ko mērīt satiksmes skaļumu, bet arī tajā vismaz aptuveni var redzēt, ka skaļa satiksme skaitās ap 70 decibeliem un normāls skaļums ir 60 decibelu.

Oficiāli transportlīdzekļu troksni mēra Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) speciālisti, veicot transporta tehnisko apskati.

CSDD pārstāvis Aldis Adiņš norāda, ka katram motociklam ražotājs ir noteicis trokšņa maksimumu, bet ir arī Ministru kabineta noteikts maksimums: “Tas ir atrunāts tehniskās apskates noteikumos, Ministru kabineta. Kopumā vispārēji nedrīkst pārsniegt 95 decibelus, ja runa par motocikliem, automobiļiem ir nedaudz zemāk. Normāli uz motocikla ir plāksnīte, kur norādīts pie konkrētu apgriezienu skaita ir jābūt tādam un tādam trokšņa līmenim.”

Oficiālas satiksmes trokšņu mērīšanas iekārtas šobrīd ir CSDD rīcībā. Valsts policija laiku pa laikam pieaicina CSDD speciālistus un veic mērījumus arī pilsētu ielās. Rīgas pašvaldība vēlas šādas mēriekārtas iepirkt arī Rīgas pašvaldības policijas lietošanai.

30 komentāri