VID sodījis 750 autoservisus, taču nelegālie darboņi turpina strādāt

Komentāri

Aktīva ēnu ekonomikas apkarošanas kampaņa autoservisos ir noslēgusies, un šobrīd turpinās atsevišķu uzņēmumu novērošana. Kopumā sodīti gandrīz 750 uzņēmumi, pacelta vidējā alga nozarē un manāms darbavietu pieaugums – tā pagaidām beidzies Valsts ieņēmumu dienesta (VID) karš ar ēnu ekonomiku autoservisos.

Tikmēr Auto asociācija atzīst, ka nozarē ir katastrofa, un tās sakārtošanā steidzīgi jāiesaistās politikas veidotājiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

100 eiro sods, atskaišu blāķi un papildu darbinieku algošana – ar to beidzās VID pārbaudes Aivara Mālnieka vadītajā autoservisā. Uzņēmējs gada sākumā LNT Ziņām atzina, ka skeptiski raugās uz iespējām sakārtot nozari.

Aivars Mālnieks, autoservisa Draivs vadītājs

Es uzskatu, ka līdz galam to ēnu ekonomiku viņi šādā veidā neapkaros, tikai tāda iemesla dēļ, ka viņi principā krata vidējo uzņēmēju, neaiztiek ne lielos autocentrus, ne arī mazo, melno darboni, kurš darbojas garāžā, VID nezinot.

Pēc 7 mēnešiem uzņēmējs saka, – šobrīd ir veselīgāka vide vidējiem uzņēmējiem, bet pagrīdē melnie darboņi vēl aizvien rosās, neviena netraucēti. Daudzi ir pārcēlušies vai slēpjas.

Arī Auto asociācijā norāda, ka nozarē viss ir atgriezies vecajās sliedēs.

Valsts ieņēmumu dienests uzskata, ka pērnā gada vasarā pieteiktais karš ēnu ekonomikai nozarē bijis sekmīgs.

Pārbaužu rezultātā sodīti 749 nodokļu maksātāji, un par dažādiem pārkāpumiem kopumā piemērots 140 tūkstošus eiro liels naudas sods. Situāciju nozarē eksperti raksturo kā katastrofālu, jo tirgū visu laiku nokļūst nekvalificēti un negodprātīgi spēlētāji.

Auto asociācijas ieteikumu – ieviest sertificēšanu vai licencēšanu  – Ekonomikas ministrijā neredz kā risinājumu, turklāt tā darbošoties lielo autoservisu interesēs.

Uzņēmēji norāda, – kamēr nodokļu maksātāju nauda aizplūst dažādām ierēdniecības nejēdzībām, neesot arī motivācijas tos godprātīgi maksāt.

Skaties video!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl