Valmieras ielās turpmāk kursēs hibrīdautobusi

2 komentāri
Valmieras ielās turpmāk kursēs hibrīdautobusi
ROBERTS ĀBOLTIŅŠ

Valmieras ielās turpmāk kursēs hibrīdautobusi, kuri brauks, izmantojot gan degvielu, gan elektroenerģiju. Vairāk nekā desmit gadu laikā šie ir pirmie jaunie pilsētas transportlīdzekļi, un pašvaldībā saka, ka tas ir viens no vietvaras soļiem ceļā uz zaļāku pilsētvidi.

1

Valmieras un tuvējo pašvaldību iedzīvotājus pašlaik pārvadā 12 autobusi. Oktobra beigās deviņus no tiem aizstās deviņi jauni braucamie. Lai gan to iegāde izmaksājusi vairākus miljonus, pašvaldība sola, ka biļetes cena nemainīsies.

“Pirmo reizi mēs brauksim ar pilnīgi jauniem autobusiem, jo līdz šim mēs visu laiku esam skatījuši tos variantus, kā lētāk nodrošināt šo pakalpojumu, un esam pirkuši no skandināviem vecus busus,” norāda Valmieras domes priekšsēdētājs Jānis Baiks (“Valmierai un Vidzemei”).

Jaunie autobusi būs ekonomiskāki un klimatam draudzīgāki, jo brauks, izmantojot gan elektroenerģiju, gan dīzeļdegvielu. Bremzējot braucamie elektrību saražos paši, tādēļ atsevišķas uzlādes stacijas tiem nebūs nepieciešamas.

Saražoto elektrību autobusi izmantos brīžos, kad jāpiestāj pieturvietās vai jāstāv sastrēgumos, tādējādi netērējot degvielu.

“Mēs plānojam ekonomēt desmit un vairāk litru uz simts kilometriem ar šo hibrīdsistēmu. Šoferiem, godīgi pateikšu, nav vispār nekādas atšķirības, jo viņu darba vieta un darba specifika nemainās. Autobuss pats dzīvo savu dzīvi, pats rēķina un pats kalkulē, kurā brīdī jāslēdz šie te dzinēji, elektrodzinēji un pārējās lietas,” norāda SIA “VTU Valmiera” Transporta daļas vadītājs Guntis Kamzols.

Plānots, ka arī sabiedriskā transporta tehniskā uzturēšana kļūs lētāka un vienkāršāka, un darbiniekiem liekas grūtības nesagādās.

Pašvaldībā norāda, ka videi draudzīgāko transportlīdzekļu iegāde iekļaujas pilsētas kopējā plānā – pēc iespējas nodrošināt klimatneitrālāku vidi.

“Ne par velti mūsu sauklis ir – “Dzīvojam zaļi!”. Mēs par ļoti daudzām lietām domājam. Kaut vai vakar mēs atvērām jauno katlu māju, kas darbojas uz šķeldu un atjaunojamiem energoresursiem. Sabiedriskais transports ir arī viens no tiem, kas šo problēmu risina, jo vairāk cilvēku braukās ar sabiedrisko transportu, kurš nepiesārņo gaisu, tas arī būs labāk,” saka Baiks.

Projekta kopējās izmaksas ir 2,8 miljoni eiro, no kuriem teju divus miljonus sedza no Eiropas Savienības kohēzijas fonda naudas. Vienlaikus pašvaldība cer, ka tuvākajā laikā izdosies saņemt Eiropas naudu arī desmitā hibrīdautobusa iegādei.

2 komentāri