Vairāk nekā puse pasažieru nepiesprādzējas auto aizmugurējā sēdeklī; Ceļu policija norāda, ka cilvēkiem ir radies mānīgs priekšstats

2 komentāri

Vairums pasažieru apzinīgi sprādzējas, sēžot mašīnas priekšējā sēdeklī, taču tas netiek ievērots, atrodoties auto aizmugurē. CSDD sākusi jaunu sociālo kampaņu, atgādinot, – ja var sprādzēties priekšā, var to arī darīt aizmugurē.

Pēdējos desmit gados cilvēku paradumi ir uzlabojušies un viņi vairāk saprot piesprādzēšanās jēgu, taču joprojām ar sprādzēšanos slinko automašīnas aizmugurējā sēdeklī sēdošie – vienmēr piesprādzējas tikai 43% pasažieru. Aptaujājot cilvēkus, secināts, ka vairums drošības jostu nelieto, jo jābrauc neliels attālums, bet citi aizbildinās, ka josta ir neērta, nepraktiska un to ir grūti uzlikt.

“Cilvēkiem ir mānīgs priekšstats. Ja sēž aizmugurē, tad ir drošības spilvens. Dzīve rāda pavisam citu ainu – cilvēki iet bojā tieši tāpēc, ka nav piesprādzējušies. Statistika nav iepriecinoša,” norāda Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, atgādinot, ka piesprādzēšanās ir obligāta.

Par sprādzēšanos arī aizmugurējā sēdeklī atgādina sāktā jaunā sociālā kampaņa – drošības josta netraucē izbaudīt braucienu. Satiksmes drošības eksperti māca, ka drošības josta ir viens no svarīgākajiem drošības aprīkojumiem automašīnā – braucot ar ātrumu 50 km/h, sadursmes brīdī cilvēks, kurš nav piesprādzējies, virzīsies uz priekšu ar spēku, kas pārsniedz tonnas svaru, iztrieksies cauri priekšējam stiklam vai arī salauzīs priekšā sēdošā krēslu.

“Sprādzējoties pievēršam uzmanību apakšējai jostas daļai. Sadursmes brīdī paliek vieta un izšļūcam ārā. Skatāmies, lai josta nav sagriezusies un lai būtu pāri plecam,” skaidro Krapsis.

Pērn ceļu satiksmē gājuši bojā 24 pasažieri un šo traģēdiju iemesls, policijas ieskatā, ir drošības jostu nelietošana.