4 komentāri
Vai saprātīgs ir veids, kādā OCTA polise piesaistīta īpašniekam? Cilvēki ziņo par sarežģījumiem!
Foto: LETA

Ja juridiski mainās transportlīdzekļa, piemēram, automašīnas vai transportlīdzekļa uz diviem riteņiem, īpašnieks, tad iepriekšējā īpašnieka apdrošināšanas OCTA polise automātiski zaudē spēku. Šis fakts nereti rada sarežģītas un piņķerīgas situācijas automašīnu un citu transportlīdzekļu pircējiem.

Piemēram, kāds vīrietis sociālajā tīklā Facebook sūdzas – iegādājoties Daugavpilī motorizētu transportlīdzekli uz diviem riteņiem–, kas bija noņemts no uzskaites un vēl nebija reģistrēts Ceļu satiksmes un drošības direkcijā (CSDD) Rīgā uz jaunā īpašnieka vārda viņš nav varējis nopirkt OCTA polisi uz sava vārda. Tādēļ jaunais šī transportlīdzekļa īpašnieks apdrošināšanas polisi iegādājies uz iepriekšējā īpašnieka vārda. Tiesa gan, drīz vien sākušās problēmas – reģistrējot braucamo Rīgā, CSDD darbinieki atgādina, ka tam ir jāiegādājas arī OCTA polise.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Izrādās, ka tikko iegādātā polise ir reģistrēta uz spēkrata iepriekšējā īpašnieka vārda un līdz ar īpašnieka maiņas reģistrāciju vairs nav spēkā. Šādā gadījumā ir jāpērk jauna vai arī ”jāpārceļ” esošā – no iepriekšējā īpašnieka uz jauno īpašnieku.

”Zvanu uz apdrošināšanas sabiedrību Ergo, kurā OCTA iegādāta, un saku, ka vēlos nopirkto polisi pārcelt uz sava vārda. Taču saņemu atbildi – nē, tā tas nenotiek. Viņi varot atdot atpakaļ naudu iepriekšējam īpašniekam, un tad lai iepriekšējais īpašnieks to pārskaita man,” stāsta vīrietis. ”Kā tad, es tagad meklēšu šo pārdevēju Daugavpilī un mēģināšu viņam to visu izskaidrot,” situāciju raksturo transportlīdzekļa jaunais īpašnieks.

Viņš gan šo situāciju domā atrisināt, iegādājoties jaunu apdrošināšanas polisi. ”Tā kā transportrīks ir uz diviem riteņiem, tad polise nav milzu dārga. Visticamāk, es to kumosu norīšu un nopirkšu jaunu polisi,” stāsta pircējs.

Taču šis jautājums raisījis jautājumu – vai apdrošināšanas polise ir piesaistīta transportlīdzeklim vai tā vadītājam? Portāls Skaties.lv to vaicāja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvjiem.

Lūk, LTAB atbilde:

1) Saskaņā ar LR spēkā esošo likumdošanu tiek apdrošināta transportlīdzekļa īpašnieka atbildība, līdz ar to, ja juridiski mainās transportlīdzekļa īpašnieks, tad iepriekšējā īpašnieka OCTA polise automātiski zaudē spēku. Jaunajam transportlīdzekļa īpašniekam nav spēkā iepriekšējā īpašnieka OCTA līgums (piemēram, var atšķirties Bonus-malus klases u.c. faktori, pēc kā apdrošinātājs aprēķina riskus). Tāpēc, pārreģistrējot transportlīdzekli uz sava vārda, ir jānoslēdz jauns OCTA līgums.

2) Kā jau minēts vēstulē, pēc transportlīdzekļa īpašnieka maiņas iepriekšējam īpašniekam ir tiesības saņemt atpakaļ naudu par OCTA polises neizmantoto periodu.

Tikmēr braucamā jaunais īpašnieks prāto, ka gadījumos, kad OCTA polise ir piesaistīta personai, tad būtu tikai godīga situācija, kad visiem šai personai piederošie transportlīdzekļiem nepieciešama tikai viena OCTA polise.

”Ja OCTA būtu piesaistīta vadītājam, tad būtu super! Piemēram, ja man pagalmā stāv trīs veci “žiguļi”, viena Jawa un vēl vecs Kamaz automobilis, tad man vajadzētu tikai vienu polisi un nevis piecas! Es kā vadītājs vienlaikus varu radīt riskus tikai ar vienu transportlīdzekli. Vēlreiz – es nevaru braukt vienlaicīgi ar Kamaz un Jawa, tas ir, riski tiek radīti tikai ar vienu aparātu, un man nav vajadzības vēl četras spēkā esošas polises. Ja es lielākos riskus radu ar Kamaz, tad es samaksāju vienu, iespējams, padārgu, polises cenu un ar saviem “žiguļiem” braucu svilpodams. Tā būtu godīgi, vai ne?” raksta transportlīdzekļa īpašnieks, vienlaikus secinot: ”Bet diemžēl tā nenotiek, un mūsu likumdevēji kārtējo reizi ir izvēlējušies “vissačakarētāko” un braucējiem dārgāko variantu!”

Un kā domā Tu?

Vai godīgs ir veids, kādā OCTA piesaistīta personai?

Rezultāti:
31%

67%

3%

Nezinu

TOP komentāri

  • tomijs
    0 0 0

    tomijs

    pirmais ir tas ka neesmu dzirdējis ka velosipēdi tiek ražoti motorizēti.
    Octa nav tieši uz spēkrata īpašnieku, vairāk gan uz spēkrata tehnisko pasi. tādējādi parreģistrējot uz citu īpašnieku mainās tehniskās pases nr. un iepriekšējā apdrošināšana zaudē jēgu.
  • Gatis
    0 0 0

    Gatis

    Ar mūsu likumdošanu un braucēju čakarēšanu tam ir maz sakara. Šāda sistēma ir visā pasaulē.
  • rifleman
    0 0 0

    rifleman

    Vai nu žurnālisti kaut ko galīgi saputrojuši (un nejēdz, par ko raksta), vai arī raksta varonis ambālis - kopš kura laika velosipēdam nepieciešama OCTA polise?????

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl