Vai Apple tiešām plāno būvēt iCar?

Komentāri
Vai Apple tiešām plāno būvēt iCar?
Foto: AFP/LETA

Pēdējās nedēļās ārvalstu presē parādījušās baumas, ka kompānija Apple darbā nolīgusi simtiem autobūves industrijas pārstāvju, kuri darbosies projektā Project Titan, proti, pie jaunas automašīnas izstrādes. Tiesa gan, populārā autoziņu medija Top Gear žurnālists Pols Horels (Paul Horrell) uzskata, ka Apple, visticamāk, galu galā atteiksies no jaunas “iAutomašīnas” radīšanas.

Ziņas par to, ka Apple grasās ienākt autoražošanas industrijā, publicējis medijs Wall Street Journal. Medijos arī ”klejo” fotoattēli no pielāgotām Chrysler Voyager automašīnām Ņujorkā un Sanfrancisko. Uz automašīnu jumta gozējas pamatīgs sensoru un tamlīdzīga aprīkojuma klāsts.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Internets reaģējis uz šiem attēliem ar ”drudžainiem apgalvojumiem”, ka ”acīmredzot” tehnoloģiju gigants Apple gatavojas satricināt autoindustriju.

”Daudzas no Apple produktu īpašībām atbilst ”motoru pasaules” prasībām. Tikmēr jaunās automašīnas, kuras ražo pazīstami zīmoli, kļūst arvien komplicētākas un lietotājiem nedraudzīgākas. Daudzas no tām ir arī neglītas. [..] Tādēļ ticams, ka cilvēki labprāt ieguldītu savus līdzekļus ”iAlternatīvā” – automašīnā ar burvīgu dizainu, acīmredzami kvalitatīvā un fantastiski vienkārši lietojamā spēkratā, ja tāds tiktu radīts,” raksta autonozares eksperts Pols Horels. Viņš norāda – līdzšinējo automašīnu centieni pielāgot tehnoloģijas cilvēku lietošanai esot cietuši neveiksmi.

Žurnālists uzskata, ka cilvēki būtu gatavi maksāt ievērojamas summas, lai iegūtu šādu premium klases spēkratu. Apple talantu radīt lieliskus produktus jau pierādījis kompānijas produkts iPhone, raksta.

Lai arī tehnoloģiju start-up automašīnu ražošanu raksturo teju kā neiespējamo misiju, iespējams, ar Apple rīcībā esošajiem līdzekļiem tā nebūtu liela problēma. Patlaban Apple bankas kontā un investīcijās ”sakrāti” 160 miljardi eiro. Faktiski, lai uzbūvētu pieklājīgu autoražošanas rūpnīcu, varētu ”iztikt” arī ar 13–20 miljardiem eiro. Turklāt Apple tā nebūtu problēma.

”Apple, visticamāk, varētu uzbūvēt visai apmierinošu automašīnu. [..] Kompānijai netrūkst ne naudas, ne problēmu piesaistīt atbilstošu komandu. Taču Apple, visticamāk, negrib radīt kārtējo automašīnu, jo šai kompānijai patīk nākt klajā ar jauniem, iepriekš nebijušiem produktiem. Taču autoražošanas industrijā tas nozīmē arī lielu risku,” norāda autors, pieminot kompāniju Tesla, kas atkal ”iebraukusi” zaudējumos.

Līdz ar to secinājums šāds – Apple var ieguldīt lielus līdzekļus pētījumos un pat agrīnā mašīnbūves fāzē, taču tas uzreiz nenozīmē, ka automašīnas ražošanas ideja tiks atmesta vēl pirms kāds no Apple spēkratiem nonāks tirgū. Tā tas ir noticis jau ar daudziem projektiem, un šis, visticamāk, nebūs izņēmums, secina P. Horels.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl