1 komentārs

Paviesojušies citās valstīs, tostarp kaimiņos Lietuvā, daudzi Latvijas autovadītāji ir neizpratnē par to, kāpēc uz tukšas ielas krustojumā jāgaida zaļā luksofora gaisma, lai veiktu labo pagriezienu. Vairākās citās valstīs labais pagrieziens pie sarkanā signāla ir atļauts, ja vien netraucē citiem braucējiem. Satiksmes uzraugi gan uzskata, ka mums to labāk nevajag: autovadītāju kultūra Latvijā esot pārāk zema.

Ja Latvijā būtu atļauts krustojumos nogriezties pa labi pat tad, ja luksoforā deg sarkanais signāls, visticamāk, daļa no šīm automašīnām jau būtu izbraukušas šo krustojumu. Arī šoferi atzīst, ka tas viņiem atvieglotu dzīvi un kopumā satiksmi padarītu raitāku.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Vairākās valstīs, tostarp Nīderlandē un Lietuvā, ir atļauts labais pagrieziens pie sarkanās gaismas vietās, kur pie luksofora pielikta zaļā bultiņa un var  droši veikt manevru. Priekšrocības līdzīga satiksmes regulējuma ieviešanā saskata arī TV3 ziņu aptaujātie šoferīši.

Portālā “Manabalss lv” jau vairākus gadus tiek vākti paraksti šai iniciatīvai. Par to iestājas arī Latvijas auto moto biedrība, norādot, ka it īpaši Rīgā ir vietas, kur nevajadzīgi nākas gaidīt atļaujošo signālu, lai gan nogriešanās pa labi nevienam netraucētu.

Ceļu satiksmes drošības direkcijā gan uzsver, ka diemžēl Latvijas autovadītāji ar braukšanas kultūru nevar lepoties, attieksme pret mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir netoleranta; atļaujot labo pagriezienu, konfliktsituācijas vairotos.

Auto eksperts Pauls Timrots uzskata, ka drošības apsvērumu minēšana, ir vien aizbildinājums. Vienlaikus viņš norāda, ka kartona lapiņu likšana pie luksoforiem, kā tas ir Lietuvā, ir dīvains satiksmes organizācijas veids, un reāls ieguvums no labā pagrieziena pie sarkanā signāla tik un tā nebūtu.

“Mēs taču tik un tā lietojam šo pa labi zaļo papildsekciju, un tad taču mēs nebaraucam virsū gājējiem. Tad jau vajadzētu aizliegt arī šīs te zaļās papildsekcijas, ja tas ir arguments, jo gan jau ka mēs protam nogriežoties pa labi palaist tos gājējus , tik debili jau neesam. Jautājums ir par to – ka tikko tu ļauj taisīt labo pie sarkanā, tad tie kas to gribēs, būs sašutuši par tiem, kas gaida lai brauktu taisni un tas radīs tādu lieku stresu,” viņš skaidro

Timrots arī norāda, ka šoferīši Latvijā nenovērtē to, ka patiesībā arī Rīgā ir dota iespēja nogriezties pie sarkanās gaismas, tikai to regulē ar zaļā papildsekciju luksoforā, nevis ar kartona bultiņu.

TOP komentāri

  • Kritiskā masa
    +1 +1 0

    Kritiskā masa

    Ar Latvijas intelektuālajiem braucējiem šis projekts beigsies ar daudz līķiem

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl