Uzmanību šoferiem! Brasas pārvads būs jāšķērso pāri sliedēm; satiksmi apstādinās ik pa 15-20 minūtēm

Pievienot komentāru

Jau tuvākajās dienās gaidāmas izmaiņas satiksmes organizācijā Rīgā, Brasas rajonā. Satiksme uz pārvada tiks slēgta, bet automašīnu plūsma novirzīta pa īpaši izbūvētu dzelzceļa sliežu pārbrauktuvi. Bažas gan ir par iespējamiem sastrēgumiem un neērtībām gājējiem.

Brasas pārvads pār dzelzceļa sliedēm uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959. gadā, un līdz šim būtiski pārbūves darbi nav veikti. Kopējās pārbūves izmaksas tagad plānotas 10,8 miljonu eiro apmērā.

“Tuvākajā laikā satiksme abos virzienos tiks atklāta. Pārbrauktuve savienos Kluso ielu ar Gaujas ielu. Cilvēki varēs atgriezties ierastajā ritmā, nokļūt no Mežaparka uz centru un otrādāk. Esam runājuši ar “Latvijas dzelzceļu”, lūguši, lai rīta un vakara stundās pārbrauktuve būtu vaļā,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante.

Ella Pētermane
LDz preses sekretāre

Šajā līnijā aptuveni 6-7 reizes stundā kursē pasažieru vilciens, bet pāris reizes stundā – kravas vilcieni. Tāpēc autovadītājiem jārēķinās, ka pārbrauktuve būs slēgta aptuveni ik pa 15-20 minūtēm. Ņemot vērā, ka pasažieru vilcienu kursēšanas grafiku nosaka pats “Pasažieru vilciens”, “Latvijas dzelzceļam” nav iespēju izveidot tā saucamos logus, kad pārbrauktuve būtu bez pārtraukuma atvērta.

Sociālajos tīklos par jauno risinājumu pretrunīgs vērtējums. “Pilsēta cilvēkiem” lēš, ka lielākās neērtības būs tieši gājējiem un velobraucējiem. “Gājējiem un tiem 280 riteņiem stundā, kas te bija vasarā, atstāts pusotrs metrs. Nevienas gājēju pārejas, bet – kā gājējiem un velobraucējiem pārkļūt pāri intensīvā satiksmē? Tilta pusē gājējiem ciet. Ka tik auto labi,” uzsver biedrības pārstāvis Māris Kalējs.

“Protams, ar neērtībām ir jārēķinās, būvniecības procesā ir šādas tādas neērtības. Pārbrauktuve darbosies, līdz remontdarbi uz tilta tiks pabeigti. Iespējams, līdz 2023. gadam. Strādāsim uz tilta, tiks pārbīdītas sliedes, tramvajs kursēs kā līdz šim. Uzsāksim tilta konservēšanas darbus, lai, tiklīdz atsāksies būvsezona, varētu atsākt darbus,” turpina Dimante.

Jāpiemin, ka Brasas pārvada būvdarbus jau ilgstoši vajā dažādas ķibeles, piemēram, darbus nācās apstādināt maija sākumā, jo, rokot zemi, atklāja apbedījumus. Jau uzsākot pārbūvi, ierēdņi arī konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji.

Domes vadībai bija jāizšķiras: tiltu būvēt pilnībā no jauna vai papildināt esošo būvprojektu. Dome izšķīrās pārbūvi turpināt esošās būvatļaujas ietvaros.

Darbus veic lietuviešu uzņēmums “Kauno tiltai”.