Uz Latvijas noslogotākās šosejas uzstādīs elektroniskas ceļazīmes

2 komentāri

“Via Baltica” tranzīta šosejai iecerēts uzlabot drošību un caurlaidību ar jaunām, elektroniskajām ceļazīmēm. Jauno zīmju galvenā priekšrocība ir tā, ka attēlotā informācija uz zīmes būs aktuāla un attēls mainīsies līdz ar apstākļiem uz šosejas.

“Via Baltica” posmā caur Latviju jau līdz oktobra beigām paredzēts uzstādīt 30 jaunas elektroniskās ceļazīmes.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Zīmju uzstādīšanas konkursā uzvarēja kompānija “Fima”. Kompānijas pārstāvis norāda, ka jauninājuma galvenā priekšrocība ir informācijas aktualitātē, kas tiks atspoguļota uz zīmēm.

Aleksandrs Grebešs
“Fima” komercdirektors

Autovadītājs, kurš brauc un redz zīmēs atspoguļoto informāciju zina, ka viņa ir ticama un tieši tajā brīdī. Tas nav tāds vispārējs ieteikums – tajā vietā samazināt ātrumu.

Uzstādāmās zīmes būs divu veidu, vienas brīdinās par laikapstākļiem un ceļa segumu, informāciju zīmes saņems no jaunuzbūvētām meteostacijām. Otra tipa zīmes brīdinās par maksimālo braukšanas ātrumu, arī uz tām atkarībā no satiksmes apstākļiem mainīsies attēlotais ierobežojums.

Piemēram Tūjā būs mainīgās informācijas zīmes, kas liks samazināt ātrumu, kad krustojumā no mazākas nozīmes ceļa tuvosies automašīna, ja nebūs auto, tad varēs braukt ar maksimālu atļauto ātrumu.

Līdz ar elektroniskajām ceļazīmēm, tiks būvētas jau minētās meteoroloģiskās stacijas, kā arī vairākus luksoforus aprīkos ar sensoriem, kas ļaus sarkano ieslēgt tikai tad, kad būs mašīnas uz mazāk svarīgā ceļa. Vēl arī bīstamākajās vietās tiks uzstādītas novērošanas kameras, kas, piemēram, pēc negadījuma ļaus novērtēt notikušās sadursmes apmērus.

AS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) pārstāve norāda, ka “Via Baltica” uzlabojumu 85% sedz ar Eiropas fondu naudu. Savukārt “Via Baltica” šoseja izvēlēta, jo tas ir noslogotākais ceļš Latvijā.

Anna Kononova
LVC pārstāve

Galvenais uzlabot satiksmes plūsmas uz “Via Baltica”, kā jau minēju, tā ir noslogotākā šoseja Latvijā un tur ir lielākais transporta daudzums un nepieciešams padarīt plūsmu raitāku, bez sastrēgumiem.

Ar maināmās informācijas ceļazīmēm Latvijā neliela pieredze jau ir vairākās vietās. Vieni no pirmajiem bija smiltenieši, kas sāka samazināt ātrumu, lai tikai redzētu priecīgo sejiņu. Smiltenes novada domes priekšsēdētājs norāda, ka šāds atgādinājums par ātrumu ir ļoti iedarbīgs.

Gints Kukainis
Smiltenes novada domes priekšsēdētājs

Sabiedrība viņas ļoti labi ir novērtējusi un pat esam manījuši, ka smagās automašīnas, kuras caur rācijām sazinoties zina, vai kāds fiziski kontrolē vai ne, viņas pat šo ātrumu ievēro.

Iecerēts, ka pēc tam, kad uz “Via Baltica” sāks darboties elektroniskās zīmes, 196 kilometrus garo posmu cauri Latvijai varēs veikt līdz pat 15 minūtēm ātrāk nekā līdz šim.

TOP komentāri

  • Mārtiņš Lapsa
  • agnis
    0 0 0

    agnis

    Man prieks, vēl vajag uzlikt 50 radarus, kaut arī latvija matemātiski var šķērsot neatpūšoties tomēr vajag atpūtas vietas kravas auto

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

NOSAKI SAVU PEDANTISMA LĪMENI!

NOSAKI SAVU PEDANTISMA LĪMENI! 21

Tests – nosaki savu pedantisma līmeni! Iespējams, tu jau sen kaitini savus draugus un tuvākos! Pārspīlēta kārtībmīle vai Miss bardaks, to vari noskaidrot šeit.

Lasi vēl