6 komentāri

Uz autoceļiem daudz straujāk jāpalielina ātruma radaru skaits, jāpastiprina policijas kontrole un jāizglīto autovadītāji. Pēc traģiskajām avārijām šāda ir satiksmes ministra reakcija. Anrijs Matīss arī uzdevis veikt autoceļu drošības auditu.

Latvijas Valsts ceļiem un CSDD mēneša laikā būs jāsniedz priekšlikumi, kā uzlabot drošību. Taču ministram jau šobrīd nepatīk šosejas ar tā saukto pusotru joslu, kad ātri braucošie automobiļi uz ārējo malu izspiež lēnākos.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Anrijs Matīss, satiksmes ministrs, Vienotība

Šī josla bieži vien tiek izmantota neatbilstoši tā mērķim, un, visticamāk, mums agri vai vēlu nāksies lemt par to, ka pa šo joslu nevarēs braukt. Uz to vairākkārt ir norādījusi Ceļu satiksmes drošības direkcija, ka šo joslu vajadzētu slēgt satiksmei. Principā tur vajadzētu būt divām joslām, nevis pusotrai katrā virzienā, tikai vienā katrā virzienā.

Drošas braukšanas eksperta vispārīgais skaidrojums daudzajām avārijām uz tikko asfaltētajām šosejām ir autovadītāju vēlme vienkārši traukties ātri pa gludu ceļu.

Artūrs Priednieks, Drošas braukšanas skolas vadītājs

Vitāli nepieciešams Latvijas autoceļiem, ja mums ir šīs divas joslas katra savā virzienā, ka viņu pēc iespējas varētu nodalīt, jo, kā mēs zinām, lielākās nelaimes notiek, kad ir šīs frontālās sadursmes. Pie iespējām uzliekam labajā pusē barjeru, tas izslēdz iespēju noskriet no ceļa un izmest kūleņus, tādā veidā varam padarīt to drošāku.

Savukārt auto eksperts Pauls Timrots akcentē, uz jau esošajiem platākajiem autoceļiem un nākotnē vēl tikai plānotajiem vajadzētu ieviest trīsjoslu maiņu sistēmu. Tādas Latvijā vēl nav.

Pauls Timrots, auto un satiksmes eksperts

Varbūt inženieri var izdomāt, kā vienubrīd laist divas joslas vienā virzienā, lai var apdzīt lēnos un smagos, tad atkal viena josla, tad pretējā josla apdzen lēnos un smagos. Un tā to dzīves ritmu sakārtot. Tā ka ir jāmēģina pārzīmēt līnijas uz esošā platuma.

Lai vai kādus priekšlikumus drošības paaugstināšanai satiksmes ministrs uzskatīs par vajadzīgiem, tie visi prasīšot ievērojamu naudas apjomu. Ir liela varbūtība, ka viss paliks pa vecam.

Pēc neoficiālas informācijas Latvijas Valsts ceļiem nākamgad varētu nākties samazināt izdevumus par 100 miljoniem eiro.

TOP komentāri

  • Zorro
    +2 +2 0

    Zorro

    Policijas ekipāžas jāpalielina,lai kontrolētu pārkāpējus nevis radarus,jo tapat ātrumu tikai samazina tur kur ir radari! Izskatās ka krēslos sēž nevis ar augstāko izglītību,bet ar vidējo kolhoza izglītību!
  • Varenais jājējs Džo lielmutis
    +2 +2 0

    Varenais jājējs Džo lielmutis

    Aiziet vīri uz priekšu. Lapstas uz pleca un uz darbu!
  • Sviests
    +1 +1 0

    Sviests

    Nekas nelīdzēs, kamēr pie auto vadītāja apliecības kārtošanas tiek visi, kam tās nemaz nevajag. Jāsāk no paša sākuma ar psihologa ', narkologa un psihiatra pārbaudēm. Viss ir galvās. Vienai lielai daļai tur vienkārši nav smadzeņu.Kad vienreiz lielie to sapratīs!?

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

TOP produkti, ko iesaka eksperti matu kopšanai augustā!

TOP produkti, ko iesaka eksperti matu kopšanai augustā!

Vasara šogad Latvijā nav bijusi tā svelmainākā, taču tas nenozīmē, ka Taviem matiem nav nepieciešama īpaša – vasaras sezonas – kopšana. Galvasrota jāpasargā gan no ultravioletā starojuma, gan vēja ietekmes. Aplūko ekspertu ieteikumus – kādus produktus labāk izmantot, lai sasniegtu vislabāko rezultātu!

Lasi vēl