Komentāri
Trešā daļa Latvijas iedzīvotāju auto iegādei izmantotu bankas līzingu
FOTO: BMW

37,6% darba spējīgā vecuma Latvijas iedzīvotāju, iegādājoties jaunu transporta līdzekli, izmantotu banku piedāvāto līzingu, – liecina pēc DNB Līzinga centra pasūtījuma īstenotā pētījuma dati.

Teju tikpat liels respondentu skaits (34,1%) atklāja, ka jauna auto iegādi nosegtu no saviem līdzekļiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Katrs desmitais aptaujātais Latvijas iedzīvotājs atzīst, ka jauna transportlīdzekļa iegādei trūkstošos līdzekļus mēģinātu aizņemties no tuviniekiem, draugiem vai paziņām. Savukārt teju 5% iedzīvotāju auto iegādes gadījumā izmantotu ātros kredītus vai līzinga kompāniju pakalpojumus.

 

Visbiežāk bankas līzingu auto iegādei izmantotu Pierīgas iedzīvotāji – vairāk nekā puse no aptaujātajiem vai 52,2%. Salīdzinoši vairāk par citu reģionu iedzīvotājiem bankas līzingu izmantotu zemgalieši (43,8%), turpretī visretāk – latgalieši (31,3%). Latgales iedzīvotāji savukārt biežāk (39,6%) nekā citu reģionu iedzīvotāji auto iegādātos par saviem līdzekļiem, bet visretāk personīgo līdzekļu automašīnas pirkuma veikšanai būtu zemgaliešiem – šādu izvēli varētu atļauties vien katrs piektais respondents.

Bankas līzingu auto iegādei visvairāk izmantotu vadošus amatus ieņemoši respondenti (47%), dažādi speciālisti (39,4%), kā arī pašnodarbinātie (37,1%). Mājsaimnieces vai bērna kopšanas atvaļinājumā esošie respondenti biežāk nekā citi atzīmējuši, ka izmantotu iespēju naudu aizņemties no tuviniekiem (18,5%).

Lai iegūtu kāroto automobili, bankas līzingu biežāk sliecas izmantot cilvēki ar mēneša ienākumiem virs 1001 eiro mēnesī, kamēr no saviem līdzekļiem auto iegādi visbiežāk apmaksātu tie, kuriem mēneša ienākumi ir 801 līdz 1000 eiro robežās.

Pēc tuvinieku palīdzības auto iegādei visbiežāk vērstos aptaujātie Latvijas iedzīvotāji, kuriem mēneša ienākumi nepārsniedz 400 eiro. Savukārt 401 līdz 600 eiro mēnesī pelnošie biežāk nekā citi atzīmējuši variantu izmantot citas kredīta iespējas – ātrie kredīti vai līzinga kompānijas.

Par saviem līdzekļiem auto iegādi varētu segt vienlīdz daudz respondentu vecumā no 46 līdz 50 gadiem, kā arī jaunāki respondenti vecumā no 25 līdz 30 gadiem (41,9% katrā vecuma grupā). Savukārt bankas līzingu biežāk nekā citas vecuma grupas izvēlētos tie, kuru vecums svārstās no 41 līdz 45 gadiem (48,1%). Draugu palīdzību biežāk nekā citi lūgtu 31 līdz 35 gadus jauni respondenti, kuri arī visvairāk auto iegādei izmantotu ātros kredītus.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl