“Tādus sastrēgumus Purvciemā nekad neesmu redzējis!” Deglava tilta slēgšanas pirmā diena

10 komentāri

Rīgā tracis ap Deglava tiltu ceturtdien turpinājās pilnā sparā. Jau agri no rīta to slēdza, un, kā jau to varēja prognozēt, daudzi rīdzinieki un pilsētā iebraukušie cilvēki rīta stundas pavadīja smagos sastrēgumos.

Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) priekšnieks gan visiem rādīja no tilta balsta kontrolurbuma iegūtu betona cilindru. Tas varot kalpot kā pierādījums, ka tilta stāvoklis nav tik slikts, lai to slēgtu. Taču iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) un Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) uzstāj, ka ar to nepietiek, lai iegūtu pārliecību, ka tilts ir drošs.

Jau no plkst. 5.00 pie tilta uzbrauktuvēm dežurēja Valsts policijas ekipāžas. Tiltu šķērsoja tikai kājāmgājēji, divriteņu, skrejriteņu izmantotāji, bet motorizētajiem spēkratiem braukšana liegta. Uz tilta sastaptie pauda dažādas emocijas par neierasti kluso un tukšo skatu.

“Es ikdienā visu laiku braukāju, bet – forši, ka var tiltam pārbraukt pāri. Neviens netraucē. Drošība pirmajā vietā, vienalga, vai kādam ir ērtāk, vai neērtāk. Nevar riskēt,” uzskata TV3 Ziņu sastaptā iedzīvotāja Gerda.

Mazliet kritiskāks ir rīdzinieks Didzis: “Purvciemā ir tādi sastrēgumi, kādus nekad neesmu redzējis. Es dzīvoju tur. Sajūta tāda: izej ārā, esi kā uz salas, kur apkārt mašīnu jūra. Bet, nu, tagad pāri tiltam ir patīkami, nevar noliegt!”

Tiltu šķērsoja arī cilvēki gados, kuriem piespiedu brauciens gan prieku nesagādāja, drīzāk – bija kā grūts izaicinājums.

Strādnieki uz tilta steigā atstājuši visdažādākos būvmateriālus. Tikmēr zem tilta paraugus urba būvnieki. Rezultāti iepriecināja gan viņus, gan arī pašvaldības pārstāvjus. Satiksmes departamenta vadītājs ir pārliecināts – šaubas ir kliedētas, un jau 9. aprīlī veiktās pārbaudes rezultāts pierādījies vēlreiz – tilts esot gana stiprs, lai var nodrošināt satiksmi.

“Pēc BVKB paziņojuma, ka tur esot smiltis, – šeit ir ne tikai betons, bet arī granīta šķembas, ko, man šķiet, pat mūsdienās neizmanto, kas, protams, ir vēl stiprāks. Trīs asu trolejbuss, kura maksimālais svars ir 24 tonnas, pilns ar pasažieriem – 28 tonnas, pilnīgi droši var pārvietoties pār šo pārvadu,” sacīja RDSD pagaidu vadītājs Emīls Jakrins.

Tomēr būvniecības uzraugi ir pārliecināti, ka ar šo pārbaudi vien nepietiek. “Būtiskākās problēmas varētu radīt tilta laidumu pārsegumu plātnes, kas ir būtiski bojātas. Mūsu rīcībā esošajos dokumentos tās vispār nav apskatītas! Kā to nosaka regulējums, izpētes veicējs pats nosaka metodes,” piebilst BVKB direktora vietnieks Māris Demme.

Zem četrām acīm – iekšlietu ministra automašīnā – kompromisu mēģināja panākt Jakrins. Tomēr ministrs bija nepiekāpīgs un par sarunu biedru izteicās skarbi. “Man Jakrina kungs piedāvāja padarīt par grēkāzi BVKB. Es tam nepiekrītu. Jāsaprot – urbums pats par sevi ir mehāniska darbība. Jāveic aprēķini, jāiesniedz BVKB jauns tehniskās apsekošanas atzinums, kurā norādīti visi riski, aprēķini. Jāierobežo smagā transporta kustība pāri tiltam,” sacīja iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens.

Kamēr amatpersonas vēl lemj par satiksmes atjaunošanu, ”Rīgas satiksme” aicina pēc iespējas izvairīties no braukšanas pa Rīgu ar savu auto un lietot sabiedrisko transportu. Slēgts 11. maršruta trolejbuss, pārējais transports kursē, izmantojot citus tiltus, lai šķērsotu dzelzceļu, un informācija par izmaiņām izvietota pieturās un atrodama “Rīgas satiksmes” mājaslapā.

TOP komentāri

  • Andis Banditos
    +4 +4 0

    Andis Banditos

    Savulaik kad dzīvoju Rīgā, uz darbu braukāju ar tramvaju un nekādi sastrēgumi man nebija jāpiedzīvo. Bet nu ir citi laiki, ļautiņi 300m līdz veikalam vairs ar kājām nestaigā, tas taču nav moderni.
  • Dzintra Treine
    +2 +2 0

    Dzintra Treine

    Andis Banditos neko nedara- slikti,dara- atkal nav labi! Vai tad tiesam vajag kadam baram aizpeldet Daugava???
  • Igors Puškins
    +1 +1 0

    Igors Puškins

    Par iebraukšanu no guberņas Latvijā arī, būtu tīrāka un zaļāka Latvija!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl