Bedrīšu dēļ ievērojami pieaudzis avāriju un auto bojājumu skaits

2 komentāri
Bedrīšu dēļ ievērojami pieaudzis avāriju un auto bojājumu skaits
(Foto: LETA)

Mainīgie laika apstākļi šoziem noveduši pie intensīvas bedru veidošanās, un tās arvien biežāk ir cēlonis satiksmes negadījumiem un automašīnu bojājumiem. 

Uz Latvijas ceļiem ziemā bedres labo ar aukstā asfalta tehnoloģiju. Šobrīd jau saremontēti vairāk nekā divi tūkstoši kvadrātmetru – tas ir divreiz vairāk, nekā šajā laikā pagājušogad.

”Bedrītes veidojas dažu stundu laikā, temperatūrai ejot cauri nullei. Mainoties šiem te atkušanas – sasalšanas cikliem, slodžu ietekmē bedres veidojas ļoti intensīvi. Tas, ko mēs šobrīd darām – cenšamies operatīvi saremontēt visas bedrītes pirmkārt uz A klases ceļiem, un protams arī uz B klases ceļiem,” norāda Latvijas autoceļu uzturētāja valdes loceklis Guntis Karps.

Foto: LETA

Foto: LETA

Bedru dēļ gandrīz uz pusi pieaudzis apdrošināšanas pieteikumu skaits. Riepas un automašīnas iedzīvotāji bedrēs sabojā katru dienu, un apdrošinātāji šogad plāno ievērojamu izmaksu pieaugumu.

Ziemā lāpa tikai avārijas bedres. Par tādam tiek uzskatītas tās, kuru platība pārsniedz 10 kvadrātcentimetrus, bet dziļums – 5 cm. Speciālists atzīst: netiešā veidā pie bedru veidošanās ir vainīgs arī sāls, ar kuru intensīvi kaisa ielas un ceļus.

”Nu sāls pats par sevi neveido bedrītes. Sāls piesaista ūdeni, ūdens veido bedrītes. Tā kā zināmā mērā kaut kādas kopsakarības var vilkt ar to,” skaidro Guntis Karps.

Proporcionāli bedru skaita pieaugumam, palielinās darbs arī apdrošinātājiem. Pēc kompānijas BTA aprēķiniem, atlīdzību pieteikumu ir teju uz pusi vairāk.

”Šis gads, salīdzinot ar pērnā gada statistiku liecina par to, ka bedres ir vairāk, un gadījumi ir pieteikti vairāk. Tas ar apmēram 40% apmērā pieaugums,” norāda BTA Atlīdzību departamenta Autonodaļas vadītāja Viktorija Galanova, ”Noslodze ir tā, ka, ja salīdzina janvāra mēnesi, tad plus 2 gadījumi dienā. Tas ir daudz. Ja salīdzina ar 2012. -2013. gadu – tad tas ir vairāk, jā, noteikti.”

Atkarībā no apdrošināšanas veida, vidējas izmaksas sastāda no 200 līdz 400 EUR par vienu gadījumu.

Par galvaspilsētas ielām ir atbildīga pašvaldība. Kopš gada sākuma Satiksmes vadības centrs jau ir saņēmis 1000 ziņojumus par bedrēm. Ir salabotas bedres 2602 kvadrātmetru platībā, kas izmaksāja vairāk nekā miljonu eiro. Ceļu uzturētāji cer, ka vismaz februārī Latvijā uz ilgāku laiku nostiprināsies sals, un bedres veidosies mazāk.

2 komentāri