Uz “Via Baltica” šosejas sākušas darboties elektroniskās zīmes

3 komentāri

Uz “Via Baltica” šosejas no Grenctāles līdz Ainažiem šonedēļ sākušas darboties jaunas, elektroniskās zīmes.

Inteliģentās zīmes paredzams krietni pilnveidos drošību un palielinās “Via Baltica” tranzīta šosejas caurlaidību. Jaunās zīmes nav tikai ar lampiņām aprīkotas, spožas ceļazīmes. Tās tiešām var dēvēt par inteliģentām.

Latvijas Valsts ceļu (LVC) satiksmes informācijas centra pārstāvis Lauris Vilnītis norāda, ka zīmes savienotas ar meteoroloģiskām stacijām. Tiklīdz meteo stacija atpazīst laikapstākļu izmaiņas vai izmaiņas uz ceļa seguma attiecīgā informācija tiek attēlota uz ceļazīmes.

Lauris Vilnītis
LVC Satiksmes informācijas centra Projektu vadītājs

Proti, mūsu meteo stacijas fiksē apledojumu un līdz ar to, tad tiek iedarbināta ceļazīme ar piktogrammu – slidens ceļš.

Sistēma, kad zīmes pa tiešo saņem informāciju no meteo stacijām nav jaunums tikai Latvijas autobraucējiem, bet gan lielā daļā Eiropas tās vēl tikai tiks uzstādītas.

Kopumā uz 196 kilometru garā ceļa posma pāri visai Latvijai no Lietuvas robežas līdz Igaunijai ir uzstādītas 30 elektroniskās ceļazīmes. Tāpat arī divi krustojumi ir aprīkoti ar video kamerām, kas spēj atpazīt notikušus negadījumus un nekavējoties informāciju nodot uz ceļazīmēm un satiksmes informācijas centru.

Vēl viens no jauninājumiem uz “Via Baltica” šosejas ir “gudrie luksofori”, kas pārslēdzas atkarībā no satiksmes intensitātes. Piemēram, ja uz mazāk svarīgā sānu ceļa nav neviena auto, tad uz galvenā ceļa visu laiku degs zaļā gaisma. Sarkanais signāls uz šosejas iedegsies tikai tajā brīdī, kad tiešām ir auto uz mazāk svarīgā ceļa. Šajā gadījumā uz Rīgas apvedceļa vakarā ir intensīva kustība no visām pusēm, tāpēc luksofora signāli visu laiku mainās.

Kompānijas, kas uzstādīja elektroniskās zīmes Latvijā pārstāvis Aleksandrs Grebešs norāda, ka visas zīmes pirms uzstādīšanas ir pārbaudītas un tās darbojas. Ja autovadītāji pamanīs, ka kāda zīme ir tumša, tas norāda, ka ceļa segums ir labs un nekāds īpašs brīdinājums nav nepieciešams.

Aleksandrs Grebešs
kompānijas “Fima” komercdirektors

Varbūt daudzi uztvers, ka tā zīme neko nerāda, tas nozīmē, ka viss ir kārtībā, bet ja zīme rāda, tad bīstamība arī ir.

Paredzēts, ka pie labiem laika apstākļiem ar jauno, elektronisko zīmju palīdzību satiksme uz “Via Baltica” ies raitāk. Teju 200 kilometrus garo posmu būs iespējams veikt par aptuveni 15 minūtēm ātrāk nekā līdz šīm.

TOP komentāri

  • Interesents
    0 0 0

    Interesents

    Oho, veselas 15 minūtes uz 200km varēs ieekonomēt, varēšu 3 minūtes vēlāk celties lai aizbrauktu laikā uz darbu :D
  • Čau Uga
    0 0 0

    Čau Uga

    Zīmju uzstādīšana Latvijā un Igaunijā izmaksā aptuveni 2,5 miljonus eiro. Lielāko daļu jeb 85% no izmaksām sedz Eiropas Reģionālās attīstības fonds.
  • Uga
    0 0 0

    Uga

    Cik maksā šīs zīmes, kas no tām nopelnīs un vai viņas ir tā vērtas???

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Pagatavosim rozā maizītes! Recepte biešu briošmaizītēm

Pagatavosim rozā maizītes! Recepte biešu briošmaizītēm

Pavisam vienkārša recepte gardām maizītēm, kas būs pārsteigums gan ģimenei, gan viesiem to krāsas dēļ. Un tie, kuriem bietes negaršo, nesatraucieties, jo bietes receptē galvenokārt pilda krāsošanas funkciju un to garša maizītēs teju nav jūtama.

Lasi vēl