2 komentāri
”Spidometru” attīšana joprojām topā! Visvairāk šmaucas ar BMW automašīnām
FOTO: LETA

Šā gada oktobrī Latvijā tika reģistrētas vairāk nekā 3 500 automašīnas, no kurām pusei bija veikti grozījumi ar odometra rādījumiem, turklāt daudzas arī saremontētas pēc avārijām. Kas norādīts sludinājumā? Oriģinālais noskrējiens, bez defektiem, neprasa ieguldījumus.

Portālu autoDNA.lv un autodetektīvs.lv datubāzēs pagājušo mēnesi tika pārbaudītas 26 000 automašīnas. Pārsvarā tiek pārbaudītas automašīnas ar dīzeļdzinēju un manuālo ātrumkārbu. Savukārt visvairāk šmaucas ar BMW markas spēkratiem, kurus oktobrī notina 56% gadījumu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Nepatiess nobraukums ir tikai daļa problēmas. Nereti gadās automašīnas ar teicamu vizuālo stāvokli, kas kalpo kā dārga kosmētika pēc smagas avārijas. Pēc statistikas datiem nākas secināt, ka lietoti auto ar oriģinālo nobraukumu un bez smagām avārijām ir tikai 10% gadījumu.

Starp visbiežāk oktobra mēnesī attītajiem automobiļu zīmoliem ierindojas Audi (49%), BMW (56%), Toyota (42%), Volkswagen (41%) un Volvo (47%). Vairums no pārbaudītajām automašīnām ir aprīkotas ar dīzeļdzinēju (76%) un manuālo ātrumkārbu (59%). Vismazāk pagājušo mēnesi auto pārdevēji ir krāpušies ar Nissan, Opel un Škoda markas automašīnām. Tikai 25% Nissan un Škoda automašīnu ir konstatētas neatbilstības odometra rādītājos pie reģistrācijas; savukārt Opel tie ir 28%. No premium sektora vismazāk mānās ar Mercedes-Benz automašīnu nobraukumu – oktobra mēnesī 67% tas ir norādīts patiess.

“Pateicoties bezmaksas CSDD informācijai par Latvijā reģistrētu automobiļu vēsturi, iespējai auto pārbaudīt pie dīlera, kā arī maksas instrumentiem, kas uztur nobraukumu un avāriju datu bāzes, piemēram, autoDNA.lv, odometru manipulācijas sāk mazināties. Tiesa gan, patērētājs vēl nav morāli nobriedis ikdienā odometrā skatīties uz skaitli, kas ir lielāks par 180 000 kilometru. Īpaši gadījumos, kad ir vēlme iegādāties lētāko automobili no konkrētā izlaiduma gada vai komplektācijas,” norāda Auto asociācijas pārstāvis Pēteris Rubulis.

Runājot par to, kāpēc premium auto zīmoliem odometru attīšana ir populārāka, P. Rubulis norāda uz vienkāršu izskaidrojumu – jo dārgāks automobilis, jo lielāks ieguvums no odometra grozījumiem.

Melots tiek arī par automašīnu izcelsmes valsti. Saskaņā ar portāla autoDNA.lv esošo informāciju par oktobri, aptuveni 15% gadījumu auto nemaz nav no Vācijas, bet gan no Beļģijas, Itālijas un citām Rietumeiropas valstīm.

TOP komentāri

  • MaarcisG
    +1 +1 0

    MaarcisG

    Skatījos tajā AutoDna samaksāju 7euro un tāpat tur nekas nebija,pat odametra rādītājus neparāda kur nu vēl par vēsturi..sviests
  • Piters
    0 0 0

    Piters

    Un cik ir plūdus izcietušās mašīnas? Vai tās arī vēl būtu pieskaitāmas pie normālām un bez problēmām?

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl