Sodīs bargāk par neatļautu iebraukšanu krustojumā

8 komentāri

Arvien biežāk autovadītāji iebrauc krustojumā pie sarkanās gaismas signāla, tādēļ galvaspilsētā veidojas pamatīgi sastrēgumi. Šogad sodīto skaits par šo pārkāpumu palielinājies pat septiņas reizes. Lai mazinātu sastrēgumu veidošanos, policija plāno aktīvāk iesaistīties šā pārkāpuma risināšanā.

Piemēram, Nīcgales un Augusta Deglava ielas krustojumā sastrēgumstundās var viegli iekulties nepatikšanās – priekšā – virzienā uz centra pusi – ir Deglava tilts, kura plūsma remonta dēļ būtiski samazinājusies. Autovadītāji nervozē un signalizē, bet vienalga negaida – brauc krustojumā, kaut gan tas ir pilns.

Nekas būtiski nemainās arī tajās vietās, kur sastrēgumstundās stāv ceļu policijas ekipāžas. Piemēram, Brīvības un Gustava Zemgala gatves krustojumā regulāri ir klāt ceļu policisti, bet arī viņu klātbūtne ne vienmēr palīdz – dažu stundu laikā tika noformēti 15 administratīvie pārkāpumu protokoli.

“Vadītāju skaidrojums ir tāds – esmu iebraucis pie zaļā, es nevienam netraucēju, bet – kā netraucē?! Netraucē sev un kas blakus brauc, bet tiem, kas brauc perpendikulāri viņam, tiem traucē, aizsedz krustojumu. Tas nozīmē, ka tie autovadītāji, kas sāk braukt, ir spiesti apstāties krustojumā, un sastrēgums radies vienkārši ne no kā,” skaidro Ceļu policijas bataljona 6. rotas komandiera vietnieks Gatis Klāviņš.

Šogad deviņu mēnešu laikā par šo pārkāpumu sodīti gandrīz septiņas reizes vairāk autovadītāju nekā pērn par visu gadu. Policija pastiprināti plāno pievērst uzmanību šiem pārkāpumiem, jo tie būtiski palēnina satiksmi galvaspilsētā. Tam piekrīt arī aptaujātie autovadītāji, jo, viņuprāt, šādi šoferi patiešām traucē.

Šādi gadījumi ar iebraukšanu krustojumā notiek tādēļ, ka autovadītāji domā tikai par sevi, uzskata autoeksperti.

“Man liekas, tā ir klaja nerēķināšanās ar citiem satiksmes dalībniekiem. Pat tagad, kad Rīgā ir diezgan intensīva un blīva satiksme saistībā ar tiltu remontiem… Bet, ja skatāmies pasaules praksi, mūsu sastrēgumi, kas var būt līdz pusstundai, tas patiesībā nav nekāds sastrēgums, ja pasaules mērogā skatīsimies… Bet mūsu nemitīga skriešana un neiecietība, tā ir pārāk liela,” uzskata Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks.

Vēl viens nopietns iemesls, kāpēc autovadītāji iebrauc krustojumā, tā ir mobilā tālruņa lietošana sastrēguma laikā. Šoferi pat blakus ceļu policistiem atļaujas to lietot.

Par pārkāpumu, kad autovadītājs iebrauc krustojumā un vēlāk iedegas sarkanā gaisma, paredzēts sods 30 eiro apmērā, un pēc grozījumiem Sodu punktu noteikumos par to draud arī viens soda punkts.