Komentāri

Latvijas tautsaimniecība katru dienu zaudē teju 2,5 miljonus eiro slikto autoceļu dēļ. Šādus aprēķinus izplatījuši ”Latvijas Valsts ceļi”, brīdinot, ka nākotnē situācija būs vēl dramatiskāka.

Starp Baltijas valstīm Latvijā autoceļu būvniecībai atvēlēta vismazākā summa, turklāt satraukumu rada fakts, ka tuvāko gadu laikā apsīks arī Eiropas dāsnais finansējums.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Kopš neatkarības atjaunošanas nevienu gadu nav sasniegts finansējuma līmenis ceļiem, kuru varētu raksturot kā ilgtspējīgu. Tik skarbu secinājumu pauž Latvijas Valsts ceļi.

Līdz ar to sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī ir 44% autoceļu ar asfalta segumu un 43% ceļu ar grants segumu. Lai gan asfaltēto ceļu stāvoklis pakāpeniski uzlabojas, grants ceļu kvalitāte pasliktinās. 

Jeb teju 2,5 miljoni eiro dienā, kas šķiet teju astronomisks cipars. Turklāt 2019. gadā beigsies Eiropas finansējums ceļu labošanai.

Solīts līdz gada beigām izvērtēt autoceļu tīkla efektivitāti valstī, lai saprastu, kā optimāli veidot un uzturēt ceļu tīklu Latvijā. Kamēr naudas kļūst mazāk, ceļu būvnieki par saviem pakalpojumiem grib pieprasīt arvien lielākas summas.

Remontdarbu deficīts valsts autoceļiem 4,5 miljardu eiro apmērā. Lai apstādinātu ceļu stāvokļa pasliktināšanos, ik gadu būtu nepieciešami 673 miljoni eiro.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl