2 komentāri

Kaitīgo ieradumu kļūst arvien vairāk – tā var secināt pēc ceļu satiksmes drošības direkcijas pētījuma, kurā atklāts, ka pārliecinoši lielākā daļa Latvijas autovadītāju, esot pie stūres, izmanto arī mobilos tālruņus. Turklāt izpētīts, ka īsziņu rakstīšana, vadot auto, var būt pat bīstamāka par braukšanu reibumā.

Jau ar kārtējo kampaņu CSDD vēršas pie sabiedrības – autovadītāju ieradumi kļūst arvien nāvējošāki. Pētījumā noskaidrots, ka absolūtais vairākums jeb 75% šoferīšu, vadot automobili, mēdz runāt pa telefonu. Savukārt gandrīz puse atzinusi, ka pie stūres raksta un lasa īsziņas, bet katrs ceturtais vienlaikus stūrē un “sērfo” internetā. Satraucoši, ka īsziņu rakstīšana, vadot automobili, ir pat bīstamāka par braukšanu vieglā alkohola reibumā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

“Vidēji, rakstot īsziņas, cilvēks uz ceļa neskatās vidēji 2 līdz 4 sekundes, viņa skatiens ir uz telefonu un tikai tad uz ceļu. Pilsētā pa to laiku viņš vidēji nobrauc 40 metrus, bet ārpus pilsētas pat 80 metrus. Tas nozīmē, ka viņš šos 80 metrus nobrauc pilnībā pa aklo, neko neredzot,” teic CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Precīzas statistikas – cik avāriju noticis tādēļ, ka šoferis uzmanību veltījis tālrunim, nevis ceļam, nav, jo autovadītāji šādu apstākli parasti noklusē. Taču likumsargi šogad vien par mobilā izmantošanu pie stūres sodījuši ap trīsarpus tūkstošiem šoferu. Pienācis laiks diskutēt par soda apmēra palielināšanu.

“Es domāju, diez vai šo sodu vajadzētu pielīdzināt tam, kas ir par vadīšanu alkohola ietekmē, jo ne katru reizi, kad mobilais tiek lietots, var viennozīmīgi likt vienādības zīmi par šiem pārkāpumiem. Bet salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm mums šie sodi ir kritieni maigāki,” saka ceļu policijas šefs Normunds Krapsis. Latvijā var sodīt ar 15 eiro, Lietuvā līdz 86 eiro, Igaunijā līdz 400 eiro un tiesību atņemšanu uz pusgadu.

Skaties video:

TOP komentāri

  • Dzelksnis
    +1 +1 0

    Dzelksnis

    Pīpēšana pie stūres ir līdzvērtīga runāšanai pa mobilo. Ja vēl pie spoguļa karājas trīs lācīši , kolorādo lenta un gaisa atsvaidzinātāja plāksnīte, kas samazina redzes leņķi par vismaz 30 grādiem, tad neko citu kā avāriju skaita pieaugumu nevar gaidīt.
  • Arvīds
    0 0 0

    Arvīds

    Piedalīšanās ceļu satiksmē ir vērtējama kā atrašanās sabiedrībā, mauc kaut skafandru sev virsū vai mašīnā sēdi un brauc, tu braucot komunicē ar citiem cilvēkiem (tāpēc arī ir ceļu satiksmes noteikumi izstrādāti, jo cilvēks nelidinās viens kaut kur izplatījumā). Pīpētāju izpūstās indes traucē apkārtējiem cilvēkiem. Sevišķi, kad pīpētājs pa savas mašīnas atvērto logu pūš laukā dūmus, un tie ieplūst apkārtējo mašīnu salonos, pa logu, pa ventilācijas lūku u.t.t. Arī pati pīpēšana braukšanas laikā apdraud satiksmes drošību. Tāpēc aizliegums smēķēt automašīnu salonos, ir jāiestrādā kā obligāts Ceļu satiksmes noteikumu punkts. Šoreiz tiesībsargs smagi kļūdās. Vai arī pats ir smēķētājs.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl