Komentāri
Sievietes auto izvēlē ir krietni racionālākas nekā vīrieši, atklāj aptauja
FOTO: Pixabay

Lai arī sabiedrībā valda dažādi stereotipi par sievietēm autovadītājām un viņu auto izvēles kritērijiem, tomēr “Swedbank” veiktā aptauja atklāj, ka tieši sievietes auto iegādes jautājumam pieiet krietni racionālāk nekā vīrieši.

Izvēloties auto, dāmas primāri pievērš uzmanību spēkrata ekonomiskumam – motora jaudai un degvielas patēriņam (74% sieviešu pretstatā 66% vīriešu), kamēr vīriešiem svarīgākā ir auto marka un izlaiduma gads (73% vīriešu pretstatā 62% sieviešu).

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Tāpat sievietes divreiz biežāk nekā vīrieši pievērš uzmanību tam, cik auto ir kompakts – viņuprāt, jo mazāks un ekonomiskāks auto, jo labāk (atzīmē 17% sieviešu pretstatā 8% vīriešu). Tomēr ”Swedbank” apkopotie dati rāda, ka sievietes dažādās vecuma grupās visbiežāk dod priekšroku jaudīgiem auto.

Interesanti, ka pretstatā stereotipiem, auto krāsai sievietes uzmanību pievērš retāk nekā vīrieši (12% sieviešu pretstatā 17% vīriešu). Tāpat sievietēm izteikti retāk nekā vīriešiem auto iegādes procesā nozīmīgi šķiet tādi kritēriji kā papildus aprīkojums (17% pretstatā 27%), auto ietilpība (25% pretstatā 34%), kā arī auto dīlera piedāvātais serviss un reputācija (8% pretstatā 15%). Savukārt gan sievietēm, gan vīriešiem vienlīdz svarīgs šķiet auto nobraukums, cena un ikmēneša līzinga maksājums, kā arī ekspluatācijas izmaksas (kā svarīgu faktoru norāda vidēji 50% respondentu).

Kādus auto pērk sievietes?

“Swedbank” apkopotie dati rāda, ka sieviešu gaume auto iegādē mainās līdz ar gadiem. Tā, piemēram, sievietes vecumā līdz 25 gadiem visbiežāk pērk lietotu Audi vai “BMW” markas auto. Vecumā no 26 līdz 45 gadiem sievietes biežāk iecienījušas lietotus “Volvo”, savukārt dāmas, kuras vecākas par 45 gadiem priekšroku dod jaunam “Nissan” markas auto. Kopumā, iegādājoties auto, katra trešā sieviete, dod priekšroku jaunam, nevis lietotam spēkratam.

Kas novērš sieviešu autovadītāju uzmanību no ceļa?

Lai arī kopumā autovadītāju uzmanību visbiežāk novērš telefona zvans vai īsziņa (55%), tomēr vīrieši biežāk nekā sievietes “grēko”, novēršoties no ceļa brīdī, kad saņem telefona zvanu vai īsziņu (59% pretstatā 49% sieviešu). Savukārt dāmas ievērojami biežāk atsaucas uz auto salonā esošiem bērniem (22% pretstatā 14% vīriešu) un nogurumu (38% pretstatā 31% vīriešu) kā uzmanību traucējošiem faktoriem. Zīmīgi, ka sievietes kopumā ir pašpārliecinātākas par vīriešiem un atzīst – vadot auto, nekas nespēj novērst viņu uzmanību no ceļa (22% sieviešu pretstatā 15% vīriešu). Savukārt pašas dāmas bieži vien ir “uzmanības zagles” kungiem – katrs ceturtais vīrietis (26%) norāda, ka daiļais dzimums blakus mašīnā vai uz ietves spēj novērst viņu uzmanību no ceļa.

“Swedbank” apdrošināšanas dati rāda, ka vīrieši tomēr biežāk nekā sievietes piesaka dažādus apdrošināšanas gadījumus, taču tas var būt skaidrojams arī ar vīriešu pārsvaru KASKO polišu iegādē. Taču dati atklāj kādu interesantu tendenci – sievietes biežāk nekā vīrieši nozaudē auto atslēgas. 69% gadījumos sievietes ir pieteikušas atlīdzību atslēgu nozaudēšanas gadījumā.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl