2 komentāri
Satraucoša aina: vairāk nekā 40% automašīnu Latvijā ir problēmas ar gaismām un akumulatoru
Evan / Flickr

Veicot ikgadējo automašīnu pārbaudi, atklājies, ka 43% konstatētas problēmas ar lukturu regulāciju, bet 41% – ar akumulatoru.

Ikgadējā automobiļu drošības un elektroapgādes sistēmu pārbaudes akcija notika astoņās Latvijas pilsētās, un kopumā tika pārbaudītas 616 automašīnas. Pārbaudi veica Drošas braukšanas skola (DBS) sadarbībā ar Statoil, Bosch Car Service un Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD).

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

DBS Autoskolas apmācību direktors Artūrs Priednieks:

Akcijas rezultāti atklāj satraucošu Latvijas privātā autoparka kopainu, jo dažādas drošības problēmas bija vairāk nekā pusei pārbaudīto auto. Pārbaudēs atklātās auto apgaismojuma problēmas lielā mērā izskaidro septembra un oktobra drūmo statistiku – šajos mēnešos uz Latvijas ceļiem ievainoti 139 gājēji, bet 16 gājuši bojā.

Akcijas laikā bez maksas tika izvērtētas auto sistēmas, kuru nevainojama darbība ir īpaši svarīga līdz ar diennakts tumšo stundu skaita pieaugumu. Pārbaudīto automašīnu vidējais vecums bija 14 gadu. Jaunākā bija 2014. gadā ražota Škoda Rapid, vecākā – 1988. gada Audi 80. Abi šie spēkrati izrādījās nevainojamā tehniskā kārtībā.

Visvecākās automašīnas (vidēji 16 gadu) bija Kuldīgā, kur arī atklājās īpaši daudz problēmu ar akumulatoru un drošības sistēmām. Visjaunākie auto (vidēji 11 gadu) bija Rīgā. Apmēram pusei braucamrīku tika konstatētas problēmas ar lukturu regulāciju, savukārt Liepājā, Kuldīgā un Dobelē gandrīz katram otrajam auto jālādē vai jāmaina akumulators.

Pēc pārbaudes autovadītāji saņēma izdruku ar diagnostikas slēdzienu, kas palīdzēs sagatavoties braukšanai ziemā. Tomēr DBS Autoskola atgādina, ka ziemai jāgatavo ne tikai automobilis – arī vadītājam jāapzinās braukšanas specifika, jo negadījumi visbiežāk notiek neuzmanības, nezināšanas vai neprasmes dēļ.

Ziemā der atcerēties:

Redzamība

Stikliem jābūt tīriem gan no iekšpuses, gan no ārpuses, gaismām – pareizi noregulētām un izvēlētām. Tuvās gaismas ceļu izgaismo aptuveni 40 m attālumā. Tālās – apmēram 150 m attālumā, dodot trīsreiz vairāk laika reakcijai.

Saķere

• Ļoti svarīgi izvēlēties labas kvalitātes ziemas riepas.
• Slīdēšanas iemesls visbiežāk ir nepareiza ātruma izvēle un pārāk straujas darbības ar stūri un pedāļiem. Sākot slīdēt auto aizmugurei, stūre jāgriež slīdēšanas virzienā. Slīdot auto priekšpusei, stūre jāatgriež nedaudz atpakaļ, jāatjauno saķere un atkal jāmēģina griezt līkumā.
Ziemā der atcerēties:

Drošības sistēmas

Vadītājam jāzina drošības sistēmu uzdevumi, lai būtu skaidrībā, ko no tām gaidīt. ABS uzdevums ir novērst riteņu bloķēšanos un nodrošināt stūrēšanas iespēju. Savukārt ESP sistēma paredzēta, lai nepieļautu auto slīdēšanu un sagriešanos pārāk straujas stūrēšanas gadījumā.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl