Sabiedriskā transporta pieturās Rīgā atkal maina ieklāto betonu; būvnieki sola atrast pareizo “recepti”

2 komentāri

Gribēja kā labāk, bet sanāca – kā vienmēr. Tā var raksturot betona seguma ieklāšanu Rīgas sabiedriskā transporta pieturvietās – daudzviet ieklātais valčbetons un transporta betons jau pēc gada ir atkal jāpārklāj.

Vienīgais mierinājums, ka tas notiek par pašu uzņēmēju, nevis rīdzinieku līdzekļiem.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola atgādina, ka it īpaši karstās vasarās pieturvietu asfaltā uz braucamās daļas veidojas risas un citādas deformācijas, tāpēc nolemts izmēģināt, kā kalpos citi materiāli.

“Atjaunojot pilsētas centra maģistrālās ielas, posmos, kur ir noslogota sabiedriskā transporta kustība, tātad – Valdemāra, Merķeļa, Brīvības iela, 2017. gadā mēs ieklājām betonu,” turpina Ahuna-Ozola.

Vairākās pieturvietās jau nākamajā gadā betona segums bija jāmaina, piemēram, 2018. gadā valčbetons un transporta betons ieklāts 11 pieturvietās, un četrās no tām jau šogad to nācās mainīt.

Satiksmes departamenta pārstāve piebilst, ka vismaz rīdziniekiem nav jāmaksā par atkārtotajām betona ieklāšanām, izmaksas sedz būvnieki.

Savukārt “Rīgas satiksmes” pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane skaidro, ka sabiedriskā transporta vadītāji uzskata, ka galējo vērtējumu ir pāragri sniegt, taču sākotnēji betona segumu viņi vērtē atzinīgi. “Ja šis te betona segums ir kvalitatīvi ieklāts un funkcionē, protams, viņš ir ērtāks, kvalitatīvāks par parasto asfaltu.”

Tikmēr betona ražotāji “Schwenk Latvija”, kas ir bijusī kompānija “Cemex”, betona drupšanu skaidro ar vairākiem iemesliem. Pirmajā gadā bija problēmas ar betona recepti, taču pagājušā gada klājumam problēmas radās tāpēc, ka 20 centimetrus biezā kārta tika ieklāta divās daļās pa desmit centimetriem.

“Mēs esam izmeklējuši rezultātus, un viens no galvenajiem cēloņiem tām plaisām bija tas, ka [betona] kārtas sasaistījušās nepietiekoši labi. Tātad, kārtu nepietiekoša sasaiste,” norāda uzņēmums.

Betona ražotāju pārstāvis arī uzsver, ka šogad betons ieklāts vienā kārtā un tas turēsies daudz labāk nekā iepriekšējie.

Satiksmes departamentā vēl piebilst, ka tiek apsvērts ieklāt betonu pieturvietās arī Čaka ielā un, iespējams, nākotnē arī kāds lielāks ielas posms tiks veidots ar betona klājumu. Piemēram, Tallinā tas jau ir paveikts, un tur betons turoties itin labi, tāpēc ziemeļu kaimiņiem Rīgas kolēģi palūdza atklāt tehnoloģiju veiksmīgai betona seguma ieklāšanai pilsētas ielās.