Rīgu šogad sagaida, iespējams, vēl nepieredzēts daudzums izmaiņu pilsētas satiksmes organizācijā

3 komentāri

Rīdziniekus šogad sagaida, iespējams, vēl nepieredzēts daudzums izmaiņu pilsētas satiksmes organizācijā. Pašvaldība atkal ķērusies klāt idejai ieviest Rīgā gājēju ielu, nerimst runas par iebraukšanas maksu pilsētas centrā, un neizpaliks arī centra ielu remonti, kas šogad plānoti apjomīgi.

Ideju par automašīnu padzīšanu no Krišjāņa Barona ielas nesen aktualizēja Rīgas domes nolīgtie pilsētplānotāji no Dānijas. Tomēr tā nebūt nav jauna. Pirms vairākiem gadiem ar šādu ieceri klajā nāca, piemēram, tirgotāju asociācija, jo veikalniekiem gājēju ielas ir daudz ienesīgākas nekā tās, kur skatlogiem garām plūst automašīnu straumes. Kā tieši šī iecere izpaudīsies, joprojām nav skaidrs.

Rīgas Pilsētas attīstības departamentā stāsta, ka gan Vecrīga, gan Tērbatas iela, gan Krišjāņa Barona iela posmā no Aspazijas bulvāra līdz Tallinas ielai plānošanas dokumentos nozīmētas kā vietas, kurās priekšroka ir gājējiem. Tas gan neliek šīs ielas slēgt autosatiksmei.

Solvita Brence
Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve

Mēs esam definējuši, ka pilsētas kodolā atbilstoši mobilitātei prioritāte ir gājējam, tad velobraucējam, tad sabiedriskajam transportam, privātajam transportam un visbeidzot kravas automašīnām. Šobrīd, kā mēs zinām, tas ir eksperiments, pasaulē pieņemta prakse, un arī labs instruments, kā vismaz mēģināt mainīt cilvēku paradumus. Tad redzēsim, kāds būs rezultāts.

Rīgas domes Satiksmes departamentā savukārt atzīst, ka iecere slēgt Krišjāņa Barona ielu autotransportam šobrīd ir tikai un vienīgi idejas līmenī.

Una Ahuna-Ozola
Rīgas domas Satiksmes departamenta pārstāve

Ir jāatrisina virkne neskaidru šobrīd jautājumu. Tas ir gan par nodrošināšanu piebraukt pie īpašumiem dzīvokļu īpašniekiem, ēku īpašniekiem, tajā pat laikā, kā mēs risināsim jautājumus ar piegādes transportu. Un tāpat tas ir biznesa jautājums, jo ir neskaitāmas privātās autostāvvietas, kuru iebraukšana ir no Barona ielas.

Pēc mēra Nila Ušakova (Saskaņa) teiktā, lielāka skaidrība varētu būt februārī, kad par Barona ielas slēgšanu tiks sākta apspriešana, savukārt pati iela varētu tikt slēgta maijā. Jāpiebilst, ka tas sakrīt ar šī gada ceļu remontu sezonu, kurā Rīgas dome iecerējusi seguma maiņu Aleksandra Čaka, Bruņinieku un Krasta ielā.

Pilsētvides aktīvisti gan noraida bažas, ka vienlaicīga satiksmes ierobežošana paralēlajās Čaka un Barona ielās varētu radīt lielus sastrēgumus. Taču viņi uzskata, ka satiksme Barona ielā būtu nevis jāslēdz pilnībā, bet vienkārši jāaizliedz pa to braukt taisni cauri visam centram, kā tas savulaik jau bija izdarīts 2015. gadā pirms sākās paralēlo ielu remonti.

Kaspars Zandbergs
biedrības “Pilsēta cilvēkiem” valdes priekšsēdētājs

Labākais variants, ko viņi varēja izdarīt bija – tā arī to neatvērt tranzītsatiksmei, jo tad te nebūtu visi tie nobrukušie bruģi un bedres. Tādi piemēri veiksmīgi strādā Kopenhāgenā, Toronto ir iela, kas ir praktiski identiska Barona ielai, un tur arī uztaisīja piloteksperimentu, uzstādot visos krustojumos ceļazīmes “tikai pa labi”. Un tie rezultāti bija ļoti pozitīvi. Tramvaji kursēja daudz uzticamāk, servisa līmenis bija augstāks, pieauga velosipēdistu skaits, un autosatiksme – paralēlajās ielās nekādi sastrēgumi neparādījās.

Iepriekš izskanējis, ka viens no jauninājumiem galvaspilsētas satiksmē varētu būt iebraukšanas maksas ieviešana Rīgas centrā. Pašvaldība gan sola, ka šāds risinājums varētu tikt ieviests tikai pēc apspriešanas ar sabiedrību.

TOP komentāri

  • guntis
  • lipskis
  • Ingemārs Pētersons
    +1 +1 0

    Ingemārs Pētersons

    Tur jau iekšeji viss skaidrs un nolemts, deputatu radenieki pa letam naudinjam no izmisumaa iedzitajiem ipašniekiem jau ir sapirkusi ipašumus. Tagad tik rada iluziju ka cenšas ko noskaidrot, pie viena daanji kadu kapeicinju par ,,kijipa,,konsultaciu izsuc no domes naudinjas lai viss pa godiigo

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl