“Rīgas satiksme” ievieš ar telefonu skenējamas QR kodu biļetes

8 komentāri

Novitātes Rīgas sabiedriskajā transportā. Pēc trīs nedēļām, vēlākais četrām, galvaspilsētas tramvajos, trolejbusos un autobusos parādīsies modernāka biļešu sistēma. Tie būs ar mobilo telefonu skenējami kvadrātkodi. Kā tas darbosies, un vai turpinās darboties arī ierastie e-taloni?

Kāpjot sabiedriskajā transportā, dodamies pie uzlīmes ar kvadrātkodu, attiecīgi arī veicam brauciena reģistrāciju. Brauciens reģistrēts veiksmīgi!

Jaunās sistēma būtība – mobilajai lietotnei piesaistīta bankas karte. Cik tajā nopirkti braucieni, tik reizes ar telefonu var skenēt transportā izvietoto kvadrātkodu. Sākotnēji tā būs “Rīgas satiksmes” speciālā lietotne, vēlāk šī QR biļešu sistēma būs integrēta arī vēl citās lietotnēs, piemēram, “Mobilly”.

“Brīdī, kad iekāps kontrolieri, atvēršu aplikāciju un uzrādīšu kontrolierim, un attiecīgi veiksim pārbaudi, vai biļete ir reģistrēta vai nav. Gadījumā, ja reģistrēju kodu un pēkšņi izlādējas telefons, iekāpj kontrole, tad kontrole uzliks sodu. Bet pasažieris pēc katrai biļetei esošā identifikācijas numura varēs jau tālāk uzrakstīt iesniegumu ar pierādījumu, ka brauciens tomēr bija reģistrēts, lai varētu sodu atcelt,” norāda ”Rīgas satiksmes” pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Ko par jauno biļešu iegādes sistēmu domā pasažieri? “Tas ir diezgan parocīgi. Vieglāk. Nav jāiet katru reizi “Narvesen”, arī tramvajos pie biļešu automātiem dažkārt ir rinda,” saka Rihards.

“Manai paaudzei tas būs ļoti ērti, jo e-talonu vari atstāt mājās, bet telefonu nekad neatstāsi,” norāda Ksenija.

“Es ne tik bieži braucu ar sabiedrisko transportu, bet bieži vien, jā, jāmeklē “Narvesen” vai cits punkts, kurā nopirkt. Ne visos “supermārketos” tos pārdod,” atzīst Jūlija.

“Man ir pastāvīgā karte, mani tas neinteresē vienkārši. Man ir citas nodarbības, es negribu ar to piesārņot galvu,” saka Velta.

“Gados jaunākajiem tas būtu vieglāk, kas ir uz tu ar tehnoloģijām, bet vecāka gada gadījuma cilvēkiem tas varētu būt gana sarežģīti, jo viņi nav tehnoloģijās advancēti,” secina Ketija.

“(TV3: Ko darīt senioriem, kuriem nav viedtālruņa, un šo kvadrātkodu sistēmu vienkārši nesaprot?) Seniori var braukt kā līdz šim, izmantojot savus e-talonus, jaunā darbosies paralēli esošajai sistēmai. (TV3: Ja kādam cilvēkam mobilā telefona kamera ir sasista un nevar noskenēt kodu?) Katrā transporta līdzeklī būs unikāls identifikācijas numurs. Ja nevaru noskenēt kvadrātkodu, es varu ievadīt to numuru, kas norādīts zem kvadrātkoda,” saka ”Rīgas satiksmes” pārstāve.

Katra noskenētā kvadrātkoda biļete būs derīga tikai konkrētajā transporta līdzeklī, pat ja brauks vienā virzienā. Pārkāpjot citā transportā, jāreģistrē atkal jauna biļete. Pasažieri neizpratnē – kāpēc šī joprojām ir kā neatrisināta problēma.

“Tās stundas biļetes vai kas tamlīdzīgs. Ja man jābrauc ar trīs autobusiem, man ir jāpērk trīs atsevišķās biļetes, un tas paņem vairāk naudu nekā par vienu biļeti. Būtu labāk ko tādu ierīkot,” vērš uzmanību pasažieris Deivits.

Iespējams, daļa pasažieru jau ir pamanījuši, ka atsevišķi citi pasažieri pienāk pie transportlīdzekļa vadītāja un noskenē šo QR kodu un aiziet tālāk. Kāpēc? Izrādās, vairāk nekā pussimts ikdienas rīdzinieku izvēlējās piedalīties fokusgrupā, lai testētu kā šī lietotne darbojas. Ja pamana kādas problēmas, neērtības, tad ziņo Rīgas Satiksmei, un lietotne tiek uzlabota.

Viens no biežākajiem ierosinājumiem – lai lietotnē automātiski saglabātos bankas kartes dati, nevis katru reizi jāievada no jauna. Labojums ir veikts.

8 komentāri

Aktuālie Zebras un Auto ziņu video

"Rīgas satiksme" ievieš ar telefonu skenējamas QR kodu biļetes

"Zebra" pēta, kāpēc Jūrmalas šoseja kļuvusi bīstama

"Zebra" pēta jauno veloceliņu radīto haosu Duntes ielā

"Zebra": Bruņinieku ielā jauns risinājums velobraucējiem - ar ko jārēķinās satiksmes dalībniekiem?

Leģendām apvītais "RAF" autovilciens - no Maskavas olimpiādes līdz restaurācijai un Rīgas Motormuzejam

Latvijas pašvaldību tilti - bumba ar laika degli

"Zebra" iepazīstina ar "ķieģeļa" radīto mistēriju uz Saulkrastu šosejas

"Zebra" testē: kā ir braukt ar elektrisko velosipēdu, un kādām vajadzībām tas piemērots?

"Zebra": Kaut kā ir jātiek galā ar kreisajiem pagriezieniem!

Daudzie ūdens ceļi Rīgā tiek maz izmantoti; studenti veido laivu koplietošanas platformu

“Ceļš nav spēle. Kļūdas nepiedod!” Uzsākta jauna kampaņa saistībā ar neapdomīgu braukšanu

"Zebras" padomi drošākai braukšanai ar auto rudenī