“Rīgas satiksme” cer ietaupīt 1,7 miljonus, vairākos minibusu maršrutos anulējot braukšanas atlaides

3 komentāri

No nākamā gada būs izmaiņas vairākos “Rīgas satiksmes” (RS) maršrutos, pēc kurām uzņēmums cer ietaupīt vismaz 1,7 miljonus eiro. Pasažieriem, kuri līdz šim braukuši ar atlaidēm, nu būs jāmaksā pilna cena par braucienu atsevišķos minibusos.

Tikmēr iedzīvotāji kritizē lēmumu 40. autobusa maršrutu pārvērst par trolejbusa līniju.

Lai efektīvāk plānotu RS resursus un novērstu maršrutu dublēšanos, no 2020. gada 1. janvāra uzņēmums veiks izmaiņas vairāku minibusu numerācijā, pirmo ciparu aizstājot ar skaitli trīs – 237. uz 337, 241. uz 341., 244. uz 344. Tas nozīmē, ka pārsauktajos numuros tā sabiedrības daļa, kas līdz šim braukusi ar atlaidēm, turpmāk maksās pilnu cenu.

“Jā, trīs minibusos mainās maršruta numerācija, tajos atlaides nevarēs izmantot. Izmaiņas ir ar mērķi efektivizēt tīklu. Daudzi minibusi jau dublējas ar autobusiem, trolejbusiem, tramvajiem,” norāda RS pārstāve Baiba Bartaševica.

Gadā šādā veidā varētu ietaupīt 1,7 miljonus.

“Daudziem cilvēkiem tas būs ērti izmantojams – tiem, kas maksā pilnu cenu. Tie [transporta līdzekļi] būs tukšāki un varēs ātrāk nonākt galamērķī,” turpina Bartaševica.

Satiksmes ministrijā skaidro, ka izmaiņas mikroautobusu atlaižu samazināšanā uz valsts finansējumu neatsaucas. Ministrija vēlētos ciešāku sadarbību Pierīgas transporta infrastruktūras attīstīšanā, kas līdz šim tā arī nav izdevies.

“Pagaidām “Rīgas satiksmē” nav ar ko runāt. Nespēju izsekot, kāda padome vai valde kārtējo reizi atrodas pie varas. Tad, kad situācija būs skaidra, būs par situāciju jārunā. Jābūt kopīgai sistēmai Rīgā – Pierīgā, jārunā par vienoto biļešu sistēmu. 2021. gadā mums būs risinājums, aicinām arī Rīgu tam pievienoties,” uzsver satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Vērienīgas pārmaiņas sagaida Ziepniekkalna un Juglas iedzīvotājus – 40. maršruta autobusa vietā, kas savienoja abus mikrorajonus, turpmāk kursēs trolejbuss. Šo ideju kritizē biedrība “Pilsēta cilvēkiem”, akcentējot, ka tas krietni pasliktinās pasažieru iespējas nokļūt centrā, jo maršruts vairs nebūs ātrs un taisns. RS skaidro – pašlaik notiek darbs ar Rīgas domes Satiksmes departamentu, lai uzlabotu satiksmes caurlaidību gan Graudu ielā, gan uz Salu tilta.