Rīdzinieku ērtībai iecerēts attīstīt vilciena līnijas

4 komentāri

Ar pilnīgi jaunu dzelzceļa staciju izbūvi vēlas vilcienu padarīt pieejamāku Rīgas iedzīvotājiem. Pašlaik vilciens galvaspilsētas robežās tiek izmantots visai maz. Tāpēc, lai popularizētu vilcienu kā iekšpilsētas transportu, tuvākajos gados Rīgā iecerēts būvēt jaunas dzelzceļa pieturas un iedzīvināt jau sen neizmantotu dzelzceļa virzienu pilsētā.

Bolderājas virziens Rīgā būs pirmais, kur taps jaunās dzelzceļa stacijas. “Dzelzceļa pārvadājumi sabiedriskā transporta sistēmas mugurkauls.” Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone uzsver koncepciju tuvākajiem gadiem, kas tiek īstenota Satiksmes ministrijā. Visā Latvijā, tostarp arī Rīgā, iecerēts vairot dzelzceļa nozīmi.

“Vērtējot šo Bolderājas virzienu, mūsuprāt, ļoti svarīgi, lai vilciens tiešām brauktu šajā virzienā. Piemēram, autobuss kursē aptuveni 30-35 minūtes, bet sastrēgumstundās vēl 15 minūtes kavējas. Tas nozīmē, ka faktiski no centra līdz Bolderājai ceļā jāpavada 50 min,” norāda Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Virzienā uz Bolderāju paredzēts uzbūvēt divas jaunas stacijas, kas būs veidotas pēc viena standarta. Centrālā stacija, Torņakalns, Zasulauks ir jau esošās stacijas, taču tālāk taps vēl divas stacijas – pie Slokas ielas pārbrauktuves Iļģuciemā un nākamā Bolderājā pie Silikātu ielas.

Zasulauka stacijā vilciens šajā virzienā aiziet uz Jūrmalu, bet otrā virzienā uz Bolderāju. Nākamā pietura Bolderājas virzienā būs Slokas iela, tā būs jau no jauna būvēta dzelzceļa stacija.

Sliedes uz Bolderāju jau ir izsenis, un agrāk tur jau ir kursējuši vilcieni, tad ilgāku laiku bijis klusums, bet pēdējos gados pa šīm sliedēm ir braukuši tikai kravas vilcieni. Bolderājas virzienu paredzēts atdzīvināt jau ar jauniem vilcienu sastāviem.

“Šobrīd notiek darbi arī pie tā, lai pasažierus šajā virzienā vestu ar jauniem vilcieniem, kas būtu mazākas ietilpības. Visticamāk, pareizi būtu deleģēt privātiem uzņēmumiem. Ja gribat “fix und fertig”, tad pieaiciniet “Deuche Bahn”, un viņi jums visu izdarīs.

Pilsētplānotājs un arhitekts Sergejs Ņikiforovs norāda, ka dzelzceļa attīstīšana ir darbs pareizā virzienā. Tomēr privāts uzņēmējs to izdarītu ātrāk un lētāk. Piemēram, minētajā Bolderājas virzienā ir paredzētas tikai divas jaunas stacijas – tas ir par maz, lai pilsēta kļūtu ievērojami ērtāka.

“Es tur neatrodu “Stradiņus”, man liekas, ka tas ir numur viens. “Stradiņi”, jauns korpuss uzbūvēts, iztērēti miljoni un vēl būvēs, kāpēc tur nav iespējams pievilkt klāt dzelzceļa staciju?!” neizpratnē ir pilsētplānotājs.

Papildu stacijas nepieciešamas arī piemēram starp Torņakalnu un Zasulauku. Pilsētplānotājs arī akcentē pašu staciju lieko sarežģītību. Tās, viņaprāt, būtu jābūvē vēl vienkāršākas, lai ir mazākas būvēšanas un uzturēšanas izmaksas: “Es labāk palaistu vilcienu divreiz biežāk, bet toties platformu atstātu pēc iespējas vienkāršu.”

Kopumā Rīgā ir iecere būvēt četras jaunas stacijas. Vienu starp Sarkandaugavu un Vecmīlgrāvi, kā arī pie tirdzniecības centra “Alfa”. Taču par to būvēšanu vēl nevar teikt tik droši kā par stacijām Bolderājas līnijā.

Jaunajām stacijām Bolderājas virzienā jābūt gatavām trīs gadu laikā, līdz tam brīdim būs zināms arī par citu jauno staciju likteni Rīgā.