“Zebra”: Vidzemes šosejas “Sēnītes” posma remonts – šoferiem var nākties saskarties ar neērtībām

2 komentāri
“Zebra”: Vidzemes šosejas “Sēnītes” posma remonts – šoferiem var nākties saskarties ar neērtībām

Iedzīvotājiem, kuri mitinās uz Vidzemes pusi no Rīgas, ir jārēķinās, ka turpmākās 400 dienas līdz galvaspilsētai būs jābrauc ilgāk. Ceļa posmā no Garkalnes līdz “Sēnītei” notiks remontdarbi, un tas nozīmē, ka būs jābrauc krietni lēnāk.

Remontu plānots pabeigt 2020. gadā, taču būvnieki darīs visu iespējamo, lai šogad tiktu izdarīti visi pamatdarbi – uzklātas apakškārtas asfaltam, sakārtoti tilti, un nākamajā gadā atliks uzklāt tikai virskārtu un veikt ceļa aprīkošanu ar nepieciešamo inventāru. Šādu plānu ieskicē “Latvijas Valsts ceļu” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

“Latvijas Valsts ceļu” Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns norāda, ka satiksmi šajā posmā gaida būtiskas pārmaiņas, jo, lai remontētu tiltu, pa to braukt nedrīkst. Šajā gadījumā satiksme visos virzienos šajā vietā tiks “laista pa leju” – rotācijas apli. Šajā gadījumā autovadītājiem būs rūpīgi jāseko zīmēm, lai neaizbrauktu ne tur, kur plānots.

Šajā posmā ik dienas brauc 20 000 automašīnas, kas ir viena no tām vietām Latvijā, kur satiksmes intensitāte ir visaugstākā. “Latvijas Valsts ceļu” valdes priekšsēdētājs atzīst, ka neērtības būs un aicina autovadītājus gadījumos, ja uzstādīta kāda neatbilstoša ceļa zīme, noteikti dot ziņu. Uz šādu informāciju noteikti tiks reaģēts, jo katrā no objektiem ir atrunātas līguma sankcijas, ja satiksmes organizācija netiek pareizi aprīkota. Braukšana šajos posmos būs pa vienu joslu, jo otrā strādās būvniecības kompānijas.

Ceļa mala tiks apgaismota, un tiks izveidota arī speciāla pārejas vieta gājējiem, kas gan nebūs noformēta kā gājēju pāreja, jo lai veidotu to uz šāda četru brauktuvju ceļa, ir nepieciešams luksofors. Taču salīdzinājumā ar Garkalni vai Vangažiem, šajā vietā ir daudzas reizes mazāk gājēju, tāpēc luksofora uzstādīšana nebūtu pareiza, pauž “Latvijas Valsts ceļu” Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors.

Pirms 45 gadiem, kad šis ceļa posms tika uzbūvēts, tas bija lepnākās ceļu infrastruktūras objekts valstī un pat ir patrāpījies vairākās pašmāju kinofilmās. Tomēr laika gaitā viss ir saķēries, sapinies, salūzis. Piemēram, izgriežoties no benzīntanka, ir zīme “Dodiet ceļu”, bet priekšā uz šosejas ir baltā nepārtrauktā līnija līdz pat Vangažiem. Atliek paust cerību, ka visi šie “brīnumi”, pārpratumi, kā arī joki beigsies un autovadītājiem būs pieejama moderna šoseja.

Vairāk par tematu – “Zebras” sižetā