“Zebra”: uz autoceļa A1 Rīga-Tallina būtiskas izmaiņas satiksmes organizēšanā, bet vai tas ir droši?

5 komentāri
“Zebra”: uz autoceļa A1 Rīga-Tallina būtiskas izmaiņas satiksmes organizēšanā, bet vai tas ir droši?

Uz Latvijas lielākās šosejas apvedceļa, dodoties uz Saulkrastiem jeb autoceļa A1 Rīga-Tallina, ir būtiskas izmaiņas satiksmes organizēšanā, kas vietām liek apšaubīt ceļu satiksmes drošību, vēsta raidījums “Zebra”.

Raidījuma vadītājs Pauls Timrots vērš uzmanību, ka vairāk nekā desmit gadus autovadītāji mācījās A1 mērot “pa normālu profilu 14”, kas ļāva brīvi apsteigt lēnāk braucošos spēkratus, kuri citiem varēja dot ceļu, pateicoties nepārtrauktajām līnijām šosejas malā. Tagad tās ir aizkrāsotas, tapis parasts ceļš ar nelielu joslu katrā pusē, pa kuru braucot vairs nevar palaist garām kādu ātrāk braucošu. Taču ir nelieli uzlabojumi – vidū ribjosla ar labu troksni, kas neļauj aizmigt pie stūres.

Timrots vaicā, vai cilvēki, kuri 14 gadus pa šo šoseju raduši braukt vienā veidā, spēs ievērot jauno kārtību un nebrauks malējā joslā, kuru no braucamās daļas šķir nepārtrauktā līnija. Jautājums arī, kā notiks apdzīšanas – agresīvāk, īsāk periodā, straujāk. Un vai vispār, šādi organizējot satiksmi uz tik lielas šosejas, ir drošāk?

Dažiem būs atļauts nogriezties un izgriezties no šosejas, braucot uz būvmateriālu veikalu, kā ienāk prātā. Raidījuma vadītājs pauž, ka kreiso pagriezienu skaitu būtu vajadzējis samazināt.

Neizpratni rada arī nekonsekvence norobežojošo līniju ievērošanā – atsevišķos ceļa posmos vienā pusē malējās līnijas ir nepārtrauktas, bet otrā pusē pārtrauktas. Atsevišķiem mazajiem celiņiem blakus modernajam viaduktam atļauti kreisie pagriezieni, kas rada sadursmes risku. Nogriežoties pa kādu no tiem, galā nav nekas ievērības cienīgs. Vai tā vajadzēja, jautā raidījuma vadītājs.