“Zebra” testē: kā uz ceļa “uzvedas” auto tikai ar vadītāju un arī ar pasažieriem?

2 komentāri
“Zebra” testē: kā uz ceļa “uzvedas” auto tikai ar vadītāju un arī ar pasažieriem?

Festivāli vai atpūta pie dabas – auto sasēžas radi, draugi, paziņas, tiek iekrautas arī teltis un citas lietas. Bet tad sākas problēma: mašīna “uzvedas” citādāk, jo braukšana vairs nav tāda kā pierasts. “Zebra” veica eksperimentu, lai novērtētu, kā ar auto ir veikt bremzēšanas ceļu un paātrinājumu ar un bez pasažieriem.

Eksperimentam izraudzīts pavisam vienkāršs auto – aptuveni 20 gadus vecs spēkrats ar 1,5 motoru un 79 zirgspēkiem. Atšķirību, vai auto atrodas šoferis vai arī pasažieri, var tiešām just. Esot pie stūres tikai autovadītājam, spēkrats ieskrienas visai ātri, bet, ja iekšā ir vēl trīs pasažieri, tas aizņem krietni lielāku distanci. To, cik daudz pasažieru atrodas auto, vajag paturēt prātā, veicot apdzīšanas manevru – jo ar auto jābrauc pavisam citādāk.

Savukārt bremzējot nākas secināt, ka auto, kurā atrodas tikai viens vadītājs, bremzēšanas ceļš būs būtiski garāks. “Zebras” veiktajā testā, kurā jāapstājas no 90 km/h liela ātruma, tas prasīja aptuveni 36 metrus, kamēr ar visiem pasažieriem auto izdevās apturēt apmēram pēc desmit metriem. Tomēr arī desmit metri ir diezgan liels attālums, un, neaprēķinot pareizi bremzēšanas ceļu, tas var labi nebeigties.

Trešajā piegājienā “Zebra” veica sacensību apli bez un ar pasažieriem. Braucot bez pasažieriem, to izdevās veikt 1:06:09 minūtēs, bet ar pasažieriem tas prasīja 1:09:46 minūtes. Var secināt, ka, braucot ar pasažieriem, uzlabojas auto saķere ar ceļu, bet lielākais risks kļūdīties distances aprēķinos ir, braucot ar auto, kurš pilns ar pasažieriem.

Braucot uz festivāliem vai cita veida pasākumiem un atpūtu pie dabas, jāatceras, ka bagāža ir jānostiprina.

Vairāk par tematu – raidījuma “Zebra” sižetā