“Zebra” testē: kā darbojas jaunais luksofors-fotoradars Jaunciema gatvē?

Pievienot komentāru
“Zebra” testē: kā darbojas jaunais luksofors-fotoradars Jaunciema gatvē?
EKRĀNUZŅĒNUMS

Pavisam nesen “Zebra” jau viesojās Jaunciema gatvē, kas kļuvusi par tādu kā “stabiņu galvaspilsētu”. Kā izrādās, stabiņi bijis izmisuma solis, jo vietējie iedzīvotāji nav apmierināti, ka kravas auto, kas brauc uz ostu, “nesas” cauri apdzīvotai vietai. Tagad šajā vietā ir izvietots luksofors ar radaru, un “Zebra” devās papētīt šo jaunievedumu.

Luksofora ar radaru princips ir vienkāršs: tiklīdz šoferis brauc ātrāk par atļautajiem 30 km/h, tā automātiski ieslēdzas luksofors.

“Zebra” ar rokas fotoradaru veica ātruma mērījumus un pavēroja to, kā šis jaunievedums darbojas realitātē un kāda ir satiksmes dalībnieku uzvedība.

Nākas secināt, ka luksofors ar fotoradaru darbojas labāk nekā ceļmalas stabiņi, un tas patiešām nomierina satiksmi. Tie, kas šajā vietā brauc biežāk, jau zina, ka ir jābrauc lēnāk, bet problēmas var rasties ārvalstu “fūrēm”, kuru vadītājiem par jauno kārtību, visticamāk, nav nekādas nojausmas. Tāpēc šajā vietā ik pa laikam būtu lietderīgi ceļu policijas reidi, lai apturētu tos, kuri brauc pa ātru. Kā novēroja “Zebra”, tad ir autovadītāji, kuri pat ignorē sarkano gaismu luksoforā.

Viens defekts gan šim objektam ir – braucot no Rīgas puses, sanāk, ka bremzēšanas ceļš līdz “Stop” līnijai ir daudz īsāks, nekā braucot no Juglas puses.

Luksofora-fotoradara uzstādījumi nav tik drastiski, ka tas ieslēgsies, piemēram, braucot ar 31 km/h – šim jaunievedumam ir neliels tā saucamais “koridors” jeb “bufera zona”, tomēr, braucot jau ar 40 km/h, jārēķinās, ka nāksies apstāties. Savukārt, braucot jau ar 60 km/h, visticamāk, nemaz neizdosies laikus veikt apstāšanos, un tas var radīt bīstamas situācijas uz ceļa.

Vairāk par tematu – raidījuma “Zebra” sižetā