9 komentāri

Vai ir vērts pirkt elektoautomobili? “Zebra” par šo tēmu saņēmusi daudz jautājumus gan internetā, gan sadzīves sarunās, tāpēc raidījuma veidotāji veica salīdzinājumu.

Salīdzinājumam “Zebra” izvēlējās divus spēkratus: “Volkswagen e-Up”, kas pēc “mobile.de” datiem maksā no 22 000 līdz 26 000 eiro un “Volkswagen Up” ar benzīna motoru, kura cenu amplitūda ir no 10 000 līdz 12 000 eiro. Rēķinot ļoti rupji, cenu starpība šiem abiem spēkratiem ir vismaz 10 000 eiro.

Noapaļojot skaitļus uz augšu, “Volkswagen” ar benzīna motoru uz 100 kilometriem patērē piecus litrus un, ņemot vērā abu auto cenu starpību, par šiem 10 000 eiro var nobraukt aptuveni 200 000 kilometrus. Maz ticams, ka elektroauto savā mūžā spēs mērot tik garu distanci. Tas nozīmē, ka pērkot auto ar benzīna motoru pietiek gan pašai mašīnai, gan arī degvielai visam spēkrata mūžam.

Elektrība maksā šķietami maz, taču uz 100 kilometriem elektroautomobilis patērē aptuveni 2,5 līdz 3 eiro, kas tomēr nav gluži “nekas”. Uz 200 000 kilometru tie būtu papildus 4000 līdz 6000 eiro.

Iegādājoties elektroauto, ir ļoti rūpīgi jāizvērtē dažādi faktori, piemēram, dzīvesvieta un ikdienas maršruts. Priekšrocība ir tā, ka tas var pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu un pilsētas centrā šo auto var novietot bez maksas. Šie faktori šķiet ļoti vilinoši, tomēr tās neturpināsies ilgi, jo elektromobiļu kļūs vairāk, kas nozīmē sastrēgumus sabiedriskā transporta joslā. Arī tāda “ekstra” kā bezmaksas autostāvvieta tuvāko gadu laikā, visticamāk, beigsies.

TOP komentāri

  • Vadims
  • hahaha
    +1 +1 0

    hahaha

    12-14 gada nissan leaf... tavam auto jau ir 4 a to visi 6 gadi un baterijas kapacitāte jau nebūs vairs tā!!! pie izmaksām pieskaiti bateriju automašinai kas ir pielauju pēc lasītā 1/3 no auto cenas..nu tavā gadījumā 4000 eur Wow...
  • Nākotne ir atnākusi! :)
    0 0 0

    Nākotne ir atnākusi! :)

    Līdz šim Timortu biju cienījis, bet tagad īsti nesaprotu vai tāpat par viņu labu domāšu tālāk, jo izskatās, ka kāds degvielas lobists viņam ir iedevis tekstu vai palūdzis to sacerēt. Jo īpaši kur beigās saka ka: krietni izdevīgāk ir braukt ar degvielas auto, rēķiniet paši... Un es jau kādu laiku iepriekš esmu sarēķinājis izmaksas.

    Ja Vācijā pērku NISSAN LEAF, tas man izmaksā aptuveni no 10 000 līdz 12 000 ar atvešanu uz reģistrāciju, tā ir 2012 - 2014gada mašīna. Piemēram, es viņu pirktu ar 4gadu līzingu Latvijas finanču uzņēmumā veicot pirmo iemaksu 2000euro, tad ikmēneša maksājums sanāk 200euro. Dienā es nobraucu 100km - 130km, man pietiek ar vienu uzlādi uz dienu.

    Ikdienā es braucu ar automašīnu, kurai ir dīzeļa motors, mēnesī nobraucu ap 3000km, kas man izmaksā atuveni 220euro, tad 4 eļļas maiņas gadā, katra pa 65eurox4=260euro, CSDD nodoklis 120euro, kopā sanāk aptuveni 3000euro gadā. Tātad es ar tiem līdzekļiem kurus atstāju devielas satcijā, autoservisa un maksājot nodokļus varu izmaksāt elektromobīli. Tātad Timrot, pret atlīdzību vai arī lai atgrieztos atpakaļ TV kanālā pēc skandāla kur Ušakovs baruca ar siega tīrīšanas mašinu nevajag propogandēt iekšdedzes dzinēju auto, jo šie motori jau ir pagātne, tagad jautājums ir viens, cik ātri savedīs kārtībā grafēna baterijas, jo jau tagad ir iespēja tās uzlādēt 8min ar nobraukumu līdz 1000km kā piemēru ielieku https://www.youtube.com/watch?v=qHQVjfpz6nE

    Protams lai lādētu šādu auto LV pie esošās lādētāju infrastuktūras tomēr labāk ka ir privātmāja vai garāža, jo tiešām guļamrajonos to grūti izdarī. Bet es ļoti ceru, ka šogad solītās 74 ātrās uzlādes stacijas gada pirmajā pusē tiks uzstādītas un ar laiku tiks atrisināts lādēšanas jautājums.

    Un vēl, 2018.gads ir "spradziens" elektroauto ražošanā, AUDI, MERCEDES, VOLKSWAGES sērijveidā sāks ražot analoga lieluma kā iekšdedzes motoriem auto.

    Katram gudram cilvēkam novēlu 2018.gadā iegādāties elektroauto :)

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl