“Zebra” skaidro: kādi ir risinājumi Kangaru ceļa uzlabojumiem?

Pievienot komentāru
“Zebra” skaidro: kādi ir risinājumi Kangaru ceļa uzlabojumiem?
DEGPUNKTĀ

Maija sākumā VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) rīkoja tiešsaistes apspriešanu par to, vai Kangaru kalnos nepieciešams asfalta ceļš un kā tas ietekmēs vidi.

Kā vēsta raidījums “Zebra”, par šo jautājumu tiek diskutēts jau vairākus gadus. Šobrīd apspriešanai tiek piedāvāti divi ceļa pārbūves varianti, informē LVC pārstāve Anna Kononova.

Ceļa pārbūves 1. alternatīva: 

  • garenprofils maksimāli piekļauts dabiskajam reljefam;
  • braukšanas ātrums 70 km/h, atsevišķās vietās – 50 km/h;
  • neskar apkārt esošos aizsargājamos biotopus;
  • papildu zeme nepieciešama tikai vietām, lai pēc likuma nodrošinātu joslu autoceļa uzturēšanai un aizsardzībai.

Ceļa pārbūves 2. alternatīva: 

  • braukšanas ātrums 90 km/h;
  • lai nodrošinātu šādu ātrumu, trase vietām taisnota izejot ārpus esošās ceļa nodalījuma joslas;
  • nepieciešama papildus zeme šai taisnošanai;
  • ietekme arī uz biotopiem, jo taisnots arī liegumā;
  • jānocērt arī 10 bioloģiski vērtīgi koki.

Vienlaikus raidījums “Zebra” norāda, ka Ropažu iedzīvotāji jau gadiem prasa, lai sataisa arī ceļu uz Rīgas apvedceļa Ropažu virzienā.

“Kas tagad notiks… Ja ceļš no Kangariem līdz Ērgļiem ir brīnišķīgs, pašus Kangarus noasfaltēs pa jaunam, tik un tā, no Rīgas braucot līdz Kangariem, būs jākratās pa veco ceļu. Vajadzētu kādu plānu, kad šo ceļu sataisīt,” bilst raidījuma vadītājs Pauls Timrots.

Kā skaidro LVC pārstāve, šobrīd notiek projektēšana, kas noslēgsies šajā gadā.

“Gada beigās mēs pabeigsim projektēšanu posmā no Rīgas apvedceļa līdz P10. Tad paliks viens mazs gabaliņš no P10 līdz Kangariem, kur, visticamāk, projektēšanu varētu uzsākt vienlaikus ar paša Kangaru kalna posma projektēšanu gadījumā, ja sabiedriskā apspriešana beigsies veiksmīgi,” norāda Kononova.

Plašāk skatieties raidījuma “Zebra” sižetā!