“Zebra” skaidro – kāda būs transporta un satiksmes nākotne?

Pievienot komentāru
“Zebra” skaidro – kāda būs transporta un satiksmes nākotne?

Katrs reiz ir aizdomājies par nākotni, piemēram, kā izskatīsies pasaule, taču ir cilvēki, kuri par nākotni domā jau profesionālā līmenī. Tāds ir viņu darbs – sagatavot mūs nākotnei. Lai parunātu par transporta un satiksmes nākotni, raidījums “Zebra” tikās ar dāņu futuroloģi Lenu Andersenu. 

“Labā ziņa ir tāda, ka mums būs daudz labāka satiksmes drošība, gudrākas mašīnas. Dažas mašīnas būs gudrākas nekā to pasažieri. Tās laikus zinās par negadījumu iespējām. Nebūs vairs tā prieka vadīt auto, bet jūs varēsiet darīt daudz ko citu. Lielākā atšķirības, kad jums nevajadzēs savu mašīnu – tā nav jūsu, kad to nelietojat, nav jāatrod vieta, kur to “noparkot”, jo tā pati var aizbraukt citur. Jums nevajadzēs investēt naudu auto pirkšanā, jo tā jau nav jūsu mašīna,” skaidro Andersena.

Kā uzsver raidījuma “Zebra” vadītājs Pauls Timrots, izpratne par gaidāmo nākotni sevišķi var noderēt transporta un satiksmes nozarē, – piemēram, ceļu vai dzelzceļu būvniecībā, lai tie varētu kalpot vairākus gadus uz priekšu.

Kā raidījumam skaidroja VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lande, nākotnē, iespējams, autoceļu infrastruktūra tiks izbūvēta atbilstoši pašbraucošo automašīnu vajadzībām.

“Aizvien vairāk uzmanības tiek pievērsts tam, ka automašīnas pašas pārvietosies pa ceļiem, bet šofera. Ļoti iespējams, ka ceļi būs jābūvē tam, lai pielāgotos autonomijai braukšanai. Iespējams, ceļos būs jāiebūvē sensori, kas ļauj mašīnām pašām noteikt ceļu infrastruktūru – malu līnijas, braukšanas apstākļus… Iespējams, mašīnas nākotnē komunicēs ne tikai viena ar otru, bet, iespējams, komunicēs arī ar infrastruktūru. Piemēram, automašīnai tiks nodota informācija par ceļu  seguma stāvokli,” min Lange.

Video – kāda būs satiksmes un transporta nākotne?

Vienlaikus “Zebra” atgādina, ka jau mūsdienās mainās automašīnu lietošanas paradumi, piemēram, jau tagad cilvēkiem ir iespēja noīrēt automašīnu uz īsu brīdi.

“Jaunā paaudze vairs neplāno pirkst automašīnu, jo to var noīrēt uz brauciena brīdi un pēc tam pamest jebkurā stāvvietā, samaksājot par nobraukto laiku,” piebilst Timrots.

Savukārt, ieskicējot ātrgaitas vilcienu attīstību nākotnē,  “RB Rail” vadītāja Baiba Rubese uzsver, – vietās, kur kursē ātrgaitas vilciens, redzams arī ekonomiskais uzplaukums. Taču Rubesa norāda, – izbūvējot dzelzceļa infrastruktūru, jāpievērš uzmanība arī tam, kā tai pielāgosies pārējā satiksmes infrastruktūra.