“Zebra” skaidro: kā “Rail Baltica” būvdarbi ietekmēs ceļu satiksmi?

1 komentārs

“Rail Baltica” dzelzceļa projekta īstenošana tuvojas, un sagaidāms, ka Rīgā un arī tās apkārtnē drīzumā sāksies būvdarbi. Kā tas ietekmēs autobraucējus, gājējus un velosipēdistus? “Zebra” skaidroja, ar ko satiksmes dalībniekiem rēķināties turpmākajos mēnešos.

Kā norāda SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” Projektu ieviešanas departamenta koordinators Einārs Jaunzems, tad būvdarbi visā Rīgā, sākot no Imantas dzelzceļa stacijas, cauri Torņakalnam, cauri Centrālajai stacijai, līdz Šķirotavai un līdz Salaspils novada Aconei, kaut kādā brīdī norisināsies, taču ne visur vienlaikus.

Šoziem jābūt gataviem, ka Centrālās stacijas apkārtnē būs nedaudz ierobežota gājēju kustība un nedaudz ierobežota satiksmes piekļuve atsevišķām ēkām – šos būvdarbus ir plānots sākt aptuveni pēc mēneša. Ziemas vidū varētu būt gaidāmi ierobežojumi Lāčplēša ielā, tomēr tie neparedz satiksmes slēgšanu, bet gan īslaicīgu joslu samazināšanu. Visi darbi, kas prasītu slēgt satiksmi, tiks veikti tikai nakts stundās un to veikšana varētu aizņemt aptuveni sešus mēnešus.

Pēc tam iecerēts virzīties uz Dzirnavu ielu, kur gan varētu nākties rēķināties ar īslaicīgiem satiksmes ierobežojumiem aptuveni nedēļas garumā. Turpmākos darbus plānots veikt Gogoļa, Prāgas, Maskavas ielā un krastmalā, bet tur nav plānots slēgt satiksmi ilgtermiņā, norāda “Eiropas dzelzceļa līnijas” Projektu ieviešanas departamenta koordinators.

Remontdarbi tiks veikti arī, virzoties cauri autoostas teritorijai virzienā uz Daugavu – tiks uzbūvēti jauni pārvadi pār Prāgas un Gogoļa ielu. Savukārt 2022. gada beigās tiek plānots sākt būvēt tiltu pāri Daugavai, Zaķusalai, Mazajai Daugavai un noslēgt to pie Jelgavas ielas Pārdaugavā.

Kopumā dzelzceļa izbūve sevišķi netraucēs ne gājējiem, ne braucējiem. Pēc darbu pabeigšanas “Rail Baltica” dzelzceļa līnija varētu atslogot plūsmu uz autoceļiem tieši no kravas automašīnām, jo daļu kravu varētu transportēt ar vilcienu.