Komentāri

Čaka un Tallinas ielas krustojums Rīgas centrā ir vieta, kur brauktuve kļūst šaurāka, kaut arī brīdinājuma zīmes saistībā ar to nav uzstādītas. Šajā vietā priekšrocības pārsvarā tiek risinātas pēc “dragreisa principa” – kam ātrāka automašīna, tam arī priekšroka.

Šādas vietas Rīgā ir vairākas, un tās visas vieno kopīgas pazīmes. Proti, kaut kāda iemesla dēļ brauktuve ir sašaurināta – krustojumam pienāk divas joslas, bet aiz tā sadalījuma nav. Tāpat šajos krustojumos pārsvarā atļauts gan kreisais, gan labais pagrieziens.

Kā skaidro CSDD Rīgas nodaļas priekšnieka vietnieks eksaminācijas jautājumos Alberts Krūmiņš, ļoti uzskatāmi šī situācija ir novērojama arī Pārdaugavā – Vīlipa un Āgenskalna ielas krustojumā. Redzams, ka šajā vietā satiksmes organizators ir domājis, ka satiksme notiek vienā joslā gan pirms, gan pēc krustojuma. Tie vadītāji, kas izdomājuši vienā joslā braukt divās rindās, jau uzņemas papildu atbildību par iespējamajiem riskiem – sašaurinās intervāls un samazinās ātrums – tā, lai būtu viss droši.

No šā krustojuma secināms, ka tā nav standarta situācija un piesardzība jāievēro abiem vadītājiem. Ja divi automobiļi blakus brauktu vienā virzienā, tad veidojas situācija, ka vienam no vadītājiem garenvirzienā viņa rinda turpinās, bet otram vairs ne, jo pretī ir pretējās brauktuves mala, kas ir uztverama kā šķērslis. Vadītājam šķērslis ir jāapbrauc, veicot manevrus.

Satiksmes noteikumu 68. punktā norādīts: ja vadītājs uz brauktuves grib pārkārtoties pa kreisi, viņš dod ceļu visiem transportlīdzekļiem, kas brauc blakus, nemainot virzienu. Domājot par drošību, šādās vietās autovadītājiem ir ieteicams izmantot rāvējslēdzēja principu un vadītājs, kas pārliecinās par to, vai šis princips darbojas, ir tas, kurš atrodas labajā pusē.

Vēl viens šāda veida krustojums ir arī Lāčplēša ielā, pēc krustojuma ceļš kļūst šaurāks un nevar noteikt, kura puse ir sašaurinājusies. CSDD Rīgas nodaļas eksaminācijas galvenais inspektors Guntars Skalbe skaidro: situācijas, ka vienā joslā autovadītāji ir nostājušies divās rindās, un abi šajā situācijā turpina kustību taisni garenvirzienā bez manevrēšanas, tad priekšroka būs šoferim, kurš atrodas labajā pusē.

Autovadītājiem gan nevajadzētu dusmoties, ja sabiedriskais transports šādās vietās brauc pa joslas vidu – ja autobusa vai trolejbusa šoferim tā šķiet drošāk, tad lai viņš tā arī dara.

Lasi vēl