“Zebra” skaidro jaunos elektronisko skrejriteņu noteikumus

0 Komentāru

Ar šā gada vasaru spēkā stājas valdības apstiprinātie grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos (CSN) par elektronisko skrejriteņu izmantošanu.

Noteikumi paredzēti elektroskūteru veiksmīgai iekļaušanai satiksmē un visu satiksmes dalībnieku drošības veicināšanai. TV3 raidījums ”Zebra” pētījumā atklāja, cik tad patiesībā elektroskūteri ir drošs pārvietošanās līdzeklis.

Elektroskrejritenis ir ar elektromotoru aprīkots transportlīdzeklis, kurš paredzēts vienam cilvēkam un aprīkots ar stūri vai roku atbalstu. Iebūvēts pagriezienu signāls elektroskūteriem nav, kas nozīmē, ka signalizēšana notiek tāpat kā braucot ar velosipēdu – ar roku.

Noteikumi paredz, ka ar elektroskrejriteni ir atļauts braukt pa attiecīgā virziena velo joslu, velosipēdu ceļu vai gājēju/velosipēdu ceļu tuvāk ceļa labajai malai. Tāpat ir atļauts braukt arī pa brauktuves daļu, nomali vai ietvi, neapdraudot un netraucējot gājējus.

Aizliegts izmantot brauktuves, kur atļautais braukšanas ātrums pārsniedz 50 km/h, jo maksimālais atļautais braukšanas ātrums elektroskūteriem ir 25 km/h.

Raidījums ”Zebra” eksperimenta rezultātā noskaidroja, ka, salīdzinot ar velosipēdu, elektroskrejriteņa apstādināšana prasa divreiz lielāku attālumu, kas nozīmē, ka pārvietoties ar velosipēdu ir drošāk nekā ar elektroskūteri, ja tas netiek izmantots uzmanīgi un ņemot vērā tā specifiku.

Ceļu satiksmes likumā ir noteikts, ka eletroskrejriteņu maksimālais ātrums nedrīkst pārsniegt 25 kilometrus stundā un ar to drīkst pārvietoties tikai viens cilvēks vecumā no 14 gadiem. Nepilngadīgai personai, lai pārvietotos ar elektroskrejriteni, ir nepieciešamas riteņbraucēja tiesības.

0 Komentāru