“Zebra” skaidro, cik patiesībā kvalitatīvas ir tā sauktās “ķīniešu” riepas

112 komentāri

Lielākā daļa automašīnu īpašnieku zina, kādam ir jābūt riepu protektora dziļumam vasarā un ziemā, kā arī kādam ir jābūt riepu spiedienam. Bet pēdējo pāris gadu laikā arvien biežāk iespējams saskarties ar ”ķīniešu” riepām. TV3 raidījums ”Zebra” noskaidroja, kas ir ”ķīniešu” riepas un kad tās drīkst izmantot.

Riepu eksperts Gints Garuts skaidro, ka 50. un 60. gados Dzeltenās jūras krastā provincē Šaņdunā pirmo reizi parādījās nafta, kas nozīmē, – province ātri vien kļuva par industriālo rajonu. Šajā laikā tika izveidotas neskaitāmas rūpnīcas. Daļai iedzīvotāju, kas iepriekš bija nodarbojušies ar zemkopību, nu vajadzēja vadīt rūpnīcas. Tā rezultātā radās pirmā riepu produkcija, kas ir Ķīnas produkcija.

1990. gados tika uzsākts riepu eksports uz Eiropu, un tās tika ievestas arī Latvijā, bet kvalitāti joprojām bija saglabājusies tāda pati kā 60. gados. Laikam ejot, 2000. gadā Ķīnā tika atvērtas vēl vairākas riepu rūpnīcas.

Top 75 desmitajā vietā ierindojas ”Zhongce Rubber” kompānijas riepas. Šī uzņēmuma gada apgrozījums ir 3,6 miljardi ASV dolāru, un daļa šīs summas tiek pastāvīgi investēta jaunākajās tehnoloģijās.

Garuts atklāja, ka autobraucēju vidū vairāk dominē ASV un Eiropas ražotāju riepas, bet pēdējo gadu laikā arvien populārākas kļūst riepas, kas nāk no Ķīnas. Latvijā Ķīnas ražojumu riepas ir 49%. Lietuvā nedaudz mazāk – 37%, bet Igaunijā vien 16%.

Svarīgāka nianse, kurai pievērst uzmanību, iegādājoties riepas, ir nosaukums – gan riepu nosaukumam, gan kompānijas nosaukumam ir jābūt vienādiem.

112 komentāri