“Zebra” pēta: vai Rīgā ārkārtējās situācijas laikā būtu jāierīko pagaidu velojoslas?

2 komentāri
“Zebra” pēta: vai Rīgā ārkārtējās situācijas laikā būtu jāierīko pagaidu velojoslas?

Jaunajos apstākļos iedzīvotājiem ir jāmaina savi pārvietošanās un pulcēšanās paradumi. Un saistībā ar pārvietošanos interesantu priekšlikumu izteica organizācija “Pilsēta cilvēkiem” – vienu auto joslu atdot velosipēdistiem.

Tagad, kad iedzīvotājiem jāietur divu metru distance, šaurajās ietvēs tas ir neiespējami, jo ietve nemaz divus metrus plata nav. Un grūstīties ietvē gājējiem, velosipēdistiem un elektriskajiem skrejriteņiem arī prātīgi nav, uzskata “Pilsēta cilvēkiem” valdes priekšsēdētājs Māris Jonovs.

“Tādēļ citas pilsētas, kur ir vairākas brauktuves, vienu joslu atdod velotransportam, tādējādi atbrīvojot ietves un tādējādi vairāk cilvēkus mudinot izmantot velotransportu,” norāda Jonovs.

Savukārt cits organizācijas pārstāvis Oto Ozols atgādina, ka šobrīd sabiedriskais transports nav drošākais veids kā pārvietoties.

“Tādā ziņā velotransports ir vispiemērotākais, jo ne jau katrs, kurš vēlas mainīt savus pārvietošanās paradumus, varēs iegādāties mašīnu. Bet velosipēdu var nopirkt jebkurš. Un ar velosipēdu var nobraukt sešus kilometrus līdz darbam mierīgi. Bet, lai to darītu, ir nepieciešama droša infrastruktūra,” norāda Ozols.

Pilsētvides aktīvisti uzskata, ka šādas joslas Rīgā varētu ieviest, piemēram, uz Ieriķu ielas Zemitāna tilta. Tad velosipēdistiem no Pļavniekiem, Purvciema, arī Teikas un citiem apkārtnes mikrorajoniem būtu vieglāk nonākt Rīgas centrā. Turklāt šāds risinājums varētu atslogot arī VEF tiltu, kur šobrīd gājējiem un velosipēdistiem ir jāsadala ietve, kura dažubrīd ir šaurāka pat par metru.

Taču “Zebra” izpēta, ka šāds risinājums ir ieviešams arī citās galvaspilsētas ielās. Un secina, ka šis ir labākais laiks, lai eksperimentētu.

Plašāk par tematu – sižetā