“Zebra” pēta nejēdzību: lai nokļūtu no Rīgas ostas Daugavpils virzienā, “fūrēm” nākas izbraukāt teju visu Pārdaugavu

2 komentāri
“Zebra” pēta nejēdzību: lai nokļūtu no Rīgas ostas Daugavpils virzienā, “fūrēm” nākas izbraukāt teju visu Pārdaugavu
KASPARS KRAFTS, F64 / EKRĀNUZŅĒMUMS

Kāda autovadītāja, katru dienu braucot par Raņķa dambi, Rīgā, ievērojusi, ka krustojumā ar Trijādības ielu smagās automašīnas nez kāpēc mēģina apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Autovadītāja vērš uzmanību uz kādu dīvainu shēmu, kura acīmredzot ir par cēloni tam, kāpēc kravas auto mēģina apgriezties tajā vietā, kur rādiuss īsti to neatļauj. “Zebra” devās skaidrot, kāpēc tā?

Kā, izbraucot pa galvaspilsētas ielām, secina “Zebra”, tad problēmas cēlonis meklējams jau Daugavas labajā krastā pie Vecrīgas. Tuvojoties Akmens tiltam, ir uzstādītas zīmes, kas regulē smago auto kustību. Galu galā, ne reizi vien ziņās parādījusies informācija par to, ka kārtējā kravas automašīna ir ietriekusies patiltē zem Akmens tilta, kur var braukt tikai 3,1 metru augstas mašīnas.

Pārējie ir spiesti braukt uz Akmens tiltu, kur uz zīmes ir redzama jau iepriekš minētā shēma – pēc tās var spriest, ka jāpārbrauc pāri tiltam un uzreiz “jārauj” pa labi, jāapmet loks ap kādu šķību “bumbuli” pa kreisi un tad var braukt atpakaļ pa tiltu.

Pārbraucot pāri Akmens tiltam un ņemot vērā shēmu, tik tiešām uzreiz ir pagrieziens pa labi, tomēr tas kravas auto vadītājiem neder, jo, kā izrādās, arī šajā vietā ir aizliegts braukt smagajiem auto, kas augstāki par 3,2 metriem. Lai arī shēma neliecina, ka pirms tam ir vēl kāda iela, kā izrādās, “smago” šoferiem pa labi ir jāgriežas nākamajā ielā – Raņķa dambī.

Mulsinošs ir arī tālākais “maršruts”. Braucot uz priekšu, ir redzama kāda saliņa, kas pēc principa it kā atbilst shēmai, taču ar kravas auto gabarītiem šajā vietā apgriezties vienkārši nebūtu iespējams rādiusa dēļ. Pēc ilgāka brauciena pa Raņķa dambi gandrīz nepamanāma aiz citām zīmēm un koku zariem ir arī “slavenā” shēma.

Būtībā, lai tiktu līdz vietai, kur apgriezties braukšanai pretējā virzienā, “smagajiem”, kas izbrauc no ostas, bezmaz vai jānobrauc vēl tikpat liels attālums Daugavas otrā krastā, lai tiktu ārā no Rīgas un dotos Daugavpils virzienā.

Jāsecina, ka zīmes uzstādītājs bijis sliņķis, jo viņš izdrukāja divas vienādas zīmes, mēģinot ar tām iztikt abos punktos, kaut arī vietā, kur jāapgriežas, tā nav īsti saprotama.

Turklāt, domājot par gaisa piesārņojumu, izplūdes gāzēm un satiksmes sastrēgumiem, nešķiet loģiski smagās automašīnas “izdzenāt ekskursijā” pa Pārdaugavu ar nesaprotamām zīmēm un cerēt, ka viss būs kārtībā. Pārdaugavas iedzīvotāji, visticamāk, pat nenojauš, ka viņiem gar logiem “zibinās” mašīnas, kuras vienkārši grib apgriezties.

Vairāk par tematu – raidījuma “Zebra” sižetā