“Zebra” pēta: ko darīt ar “samudžināto” 6. autobusa maršruta plāna pagarinājumu?

1 komentārs

Raidījuma “Zebra” veidotāji uzgājuši kādu interesantu dokumentu par sabiedriskā transporta kustību Rīgā. Ja piepildīsies tajā rakstītais, tad tas varētu jūtami palēnināt satiksmi Juglas ielā, kas šobrīd ļoti plūdeni un laideni ved apkārt galvaspilsētas centram.

Dokumentā norādīts, ka “Satiksmes departamentam ir uzdots ierīkot luksoforu Juglas un Dzelzavas ielas krustojumā, lai autobuss varētu veikt ērtu manevru uz Juglas ielas un turpināt pagarināto maršrutu līdz tirdzniecības centriem.”

Lielveikali atrodas pie Juglas ielas apļveida krustojuma ar Biķernieku ielu, savukārt pavisam netālu ir Juglas ielas lielais apļveida krustojums ar Lubānas un Deglava ielām jeb tā saucamais “Sievasmātes aplis”. Luksoforu ir plānots uzbūvēt posmā starp šiem diviem apļiem, lai tur reizēm varētu izgriezties autobuss, kaut arī tas pamatīgi sabremzēs satiksmes plūsmu.

Šobrīd 6. maršruta autobusa galapunkts atrodas Dreiliņos pie daudzdzīvokļu ēkām. Skatoties maršruta plānojumu šķiet mazliet dīvaini, kāpēc autobusam vēl jāizbrauc lielais Juglas apvedceļš, jo izkāpt pieturā varētu arī ātrāk. Nākotnē paredzēts, ka tur galapunkta vairs nebūs – autobuss pēc Juglas apļa izbraukšanas, nobrauks gar daudzdzīvokļu ēkām, nogriezīsies uz pa labi uz Dzelzavas ielu un tālāk pie luksofora veiks kreiso pagriezienu.

6. autobuss no centra jau tā brauc visai piņķerīgu maršrutu. Bet šajā vietā kursē arī 314 mikroautobuss, kas izbrauc Juglas apli, nogriežas uz Kaivas ielu, pēc tam arī uz Biķernieku ielu un nonāk līdz lielveikaliem. Tātad, maršruts šajā vietā jau ir, bet šī brīža plāns to maršrutu padara krietni sarežģītāku. Iespējams, ka pieturu pie daudzdzīvokļu ēkām var ierīkot uz Deglava ielas un iedzīvotājiem nebūt jāizbrauc cilpa pa apļveida krustojumu. Katrā ziņā, šī brīža risinājumā ir vieta uzlabojumiem.

Saistībā ar šo situāciju nevajadzētu aizmirst, ka galvenais mērķis ir mobilitāte pilsētā. Vajadzētu iet uz to, lai sabiedriskais transports būtu pievilcīgāks vairākumam iedzīvotāju. Esošais risinājums mobilitāti galvaspilsētā neuzlabo.

1 komentārs

Aktuālie Zebras un Auto ziņu video

"Rīgas satiksme" ievieš ar telefonu skenējamas QR kodu biļetes

"Zebra" pēta jauno veloceliņu radīto haosu Duntes ielā

"Zebra" pēta, kāpēc Jūrmalas šoseja kļuvusi bīstama

"Zebra": Bruņinieku ielā jauns risinājums velobraucējiem - ar ko jārēķinās satiksmes dalībniekiem?

Leģendām apvītais "RAF" autovilciens - no Maskavas olimpiādes līdz restaurācijai un Rīgas Motormuzejam

Latvijas pašvaldību tilti - bumba ar laika degli

"Zebra" testē: kā ir braukt ar elektrisko velosipēdu, un kādām vajadzībām tas piemērots?

"Zebra": Kaut kā ir jātiek galā ar kreisajiem pagriezieniem!

"Zebra" iepazīstina ar "ķieģeļa" radīto mistēriju uz Saulkrastu šosejas

Daudzie ūdens ceļi Rīgā tiek maz izmantoti; studenti veido laivu koplietošanas platformu

"Zebras" padomi drošākai braukšanai ar auto rudenī

“Ceļš nav spēle. Kļūdas nepiedod!” Uzsākta jauna kampaņa saistībā ar neapdomīgu braukšanu