“Zebra” kliedē mītus par pareizāko bremzēšanas veidu, braucot ar motociklu

4 komentāri

Vasaras vidus ir pats piemērotākais laiks motocikliem, bet to vadītāju vidū joprojām pastāv daudz mītu par bremzēšanu. TV3 raidījums ”Zebra” interesantā eksperimentā centās noskaidrot, vai un kā labāk bremzēt, braucot ar motociklu.

Eksperimentā piedalījās treneris un šosejas braucējs Bruno Rožkalns un dziedātāja, motocikla īpašniece Aija Vītoliņa. Pēc Rožkalna domām visātrāk un efektīvāk izdotos apstāties, lietojot motocikla priekšējās bremzes. Šobrīd visi jauno motociklu modeļi ir ar slīdošajiem sajūgiem un pie liela ātruma nesanāk apstāties, tāpēc ir jāizmanto tikai bremzes, skaidro Rožkalns. Aizmugurējās bremzes ļoti labi noder gadījumos, kad nav īpašas vēlmes sabojāt grīdas segumu, piemēram, iebraucot garāžā.

Aija Vītoliņa atklāj, ka viņa taktika ir nebremzēt strauji. Dziedātāja atklāj, ka agrāk izmantojusi aizmugurējās bremzes, bet, aizejot uz trasi, saņēmusi aizrādījumu par to, ka to nav vēlams darīt. Šobrīd Aija cenšas izmantot priekšējās bremzes vai izmantot ātrumu pārslēgšanas metodi.

Rožkalns atklāj, ka 70% motobraucēju Latvijā izmanto aizmugurējās bremzes, lai apstātos, baidoties no iespējas pārkrist pāri stūrei, bet Rožkalns uzsver, ka ir nepieciešams uzticēties ABS sistēmai, tādā veidā izvairoties no neskaitāmām iespējamām avārijām.

CSDD darbinieks Alberts Krūmiņš uzskata, ka iesācējiem ar vismaz desmit gadu pieredzi ir jāizspiež sajūgs un jābremzē, bet tie cilvēki, kuriem ir jau mototrases pieredze, var izmantot ātrumu pārslēgšanu.

Aija Vītoliņa ”Zebras” eksperimentā piekrita apstāties kā viņa to ikdienā ir pieradusi darīt, braucot ar 50 km/h un salīdzināt ar eksperta ieteikto bremzēšanas stilu. Rezultātā bremzēšanas ceļa garuma atšķirība bija vien 20 centimetru.

Avārijas situācijās CSDD iesaka izspiest sajūgu un kontrolēti spiest bremzes, lai maksimāli ātri apstātos. Vēlāk jau braucējam vajadzētu iemācīties vienlaicīgi pārslēgties arī uz pirmo braukšanas ātrumu.

Mototrenerim, braucot ar to pašu motociklu un ar 50 km/h ātrumu, viņam izdevās apstāties pēc sešiem metriem, kas ir daudz īsāks bremzēšanas ceļš nekā Aijas.

Rožkalns atklāj, ka nepieciešams izspiest sajūgu un strauji jānobremzē ar priekšējām bremzēm, kā arī paralēli var spiest arī aizmugurējās bremzes, lai apstāšanās ceļš būtu visīsākais. Šādi apstājoties, ceļa garums ir 4,9 metri. Braucot ar 70 km/h apstāšanās ceļš ir 10,9 metri
4 komentāri