“Zebra”: kādēļ atsevišķām automašīnām lielākā noslodzē rodas melni dūmi?

Pievienot komentāru
“Zebra”: kādēļ atsevišķām automašīnām lielākā noslodzē rodas melni dūmi?

Lai gan pakāpeniski Latvijā ienāk videi draudzīgāki spēkrati, pēdējā laikā uz Latvijas pilsētu ielām manītas atsevišķas automašīnas, kurām lielākā noslodzē rodas melni dūmi, kas rada neizpratni sabiedrībā, vēsta raidījums “Zebra”.

Autoinženieris Uldis Rolis atzīst, ka īsti riktīgi šādi melni dūmi spēkratam neesot. Ja automašīna ir jauna, tad spēkrata jābūt kvēpa filtriem, bet, ja dūmi tomēr rodas, šo filtru gandrīz nav. Kvēpa uzkrājējs ir filtrs, pēc būtības ir uzkrājējs, no kura kvēpa filtri nemaz nevarot tikt ārā.

Kvēpa jeb cieto daļiņu filtra neesamība ir nepieļaujama lieta, ko tehniskajās apskatēs kontrolē, atzīst CSSD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš. Viņš skaidro, ja tehniskās apskates laikā konstatē kvēpa filtra izgriešanu ārā, tas vērtējams kā defekts un tehniskās apskates uzlīmi nevar saņemt. Tiek vērtētas arī atgāzes un pārbaudīta auto pašdiagnostikas sistēma. Ja ir problēmas arī šajā ziņā, tehnisko apskati nevar iziet.

Plašāk par to, kā šādas problēmas novērst un kādi auto piemērotāki pilsētām, raidījumā “Zebra”.