“Zebra”: Kā purvainā bedre galvaspilsētā kļuva par unikālu autobūves vēstures objektu – Rīgas Motormuzeju

Pievienot komentāru

Latvijā ir divu veidu cilvēki – tādi, kas domā, ka Rīgas Motormuzejs eksistē visu viņu dzīves laiku, un tādi, kuri atceras, kā tas tapa. Un Motormuzejs šogad svin apaļu jubileju – 30 gadus.

“Sākums, protams, bija tas autoklubs un antīko automobiļu sekcija,” atceras Latvijas Antīko automobiļu kluba vadītājs Edvīns Kulbergs. Izdevās sakopt vairākus entuziastus jeb “dullos”, kuri ticēja pārliecībai, ka automašīnās ir dvēsele – tā ir jāsaglabā un jāatjauno.

Ilgu laiku Motormuzeja celtniecība tika atlikta, to ietekmēja arī 1980. gada Maskavas Olimpiskās spēles, proti, daudzi projekti palika ar nogrieztiem budžetiem. Tomēr 1985. gadā sākās Motormuzeja ēkas būvniecība, tā noritēja visai raiti.