“Zebra”: kā būtu, ja pilsētā vajadzētu braukt ar 30 kilometriem stundā?

9 komentāri
“Zebra”: kā būtu, ja pilsētā vajadzētu braukt ar 30 kilometriem stundā?

Mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku aizsardzībai izskanējis rosinājums pilsētās ieviest 30 kilometru stundā ātruma ierobežojumu. Raidījums “Zebra” skaidro, kā tas būtu.

Satiksmes ministrijas departamenta direktora vietniece Annija Novikova Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas sēdē 2. oktobrī pauda uzskatu, ka, samazinot atļauto ātrumu apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā, būtiski uzlabotos ne tikai ceļu satiksmes drošība, bet arī gaisa kvalitāte saistībā ar samazinātu degvielas patēriņu. Tādējādi izdotos aizsargāt arī gājējus un velosipēdistus, kuri mazāk saskartos ar satiksmes negadījumiem.

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas sēdē izskanēja arī viedokļi, ka satiksmes ātruma ierobežošana apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā nav efektīvākais risinājums, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, un uz šo problēmu jāraugās kompleksi.

Vienlaikus Ceļu satiksmes drošības direkcijas eksperts Ziedonis Lazda skaidroja, ja satiksmes ātruma ierobežošana apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā tiktu ieviesta, to nevajadzētu ieviest visā pilsētā, bet gan konkrētās pilsētas daļās, segmentos; tam būtu jāpielāgo infrastruktūra – ne tikai ceļa zīmes, bet izcelti krustojumi, sašaurinājumi, attiecīgs ceļa segums utt.

Braucot no Rīgas Motormuzeja caur Šmerli gar “Alfu” līdz Dailes teātrim, raidījuma vadītājs Pauls Timrots astoņu kilometru distancē mēģināja ievērot 30 kilomteru stundā ātrumu, bet Ģirts Timrots – ar atļauto, 50 kilometru stundā ātrumu. Timrots secinājis, ka nav nezmaz tik viegli notrāpīt uz 30 kilometru stundā atzīmes. Viņa ieskatā, braucot ātrāk, cilvēks ir uzmanīgāks un vairāk koncentrējas ceļam, nekā braucot tik lēni, ka tas kļūst tik neintresanti, ka cilvēks zaudē modrību. Izrādījās, ka abi šoferi brauciena galamērķi sasniedza ar piecu minūšu starpību.