Komentāri

Pasaule mainās, un daži futurologi draud, ka, iespējams, tā mašīna, ar kuru jūs šobrīd braucat, ir pēdējā, ko jūs nopirkāt. Mainās ne tikai mašīnas, mainās arī mazais transports – starp velosipēdiem un mopēdiem parādās visādi skrejriteņi, skrituļslidas, skrituļdēļi un skrejriteņi ar elektromotoriem, visdažādākie brīnumi, turklāt neviens īsti nezina, kā tos klasificēt.

“Pēc satiksmes likumdošanas mums ir trīs veida šādi braucamie – velosipēdi, mopēdi, un ir arī tāds jēdziens kā sporta un atpūtas inventārs, kas ir ietvēris klasiskos un saprotamos skrituļdēļus, skrituļslidas u.c. Uz mopēdiem jau attiecas daudz nopietnākas likumdošanas prasības – gan par vadītāja apliecību, gan par civiltiesisko apdrošināšanu, gan par šī transportlīdzekļa reģistrāciju,” norāda CSDD Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris.

Tikmēr veikala “Veloprofs” eksperts Jānis Baltaisbrencis uzskata, ka būtu labi, ja kāds sakārtotu šo saimniecību, definējot transportlīdzekļus un to, kur ar tiem paredzēts braukt. “Ir jāizķer vai jāsakārto. Man nav nekas pret to, ka kāds brauc ātri ar elektroriteni, bet, nu, kārtības tur nav.”

Daudzi Rīgā noteikti jau pamanījuši visvisādus braucamrīkus – uz viena, diviem vai trīs riteņiem.

“Zebra” tad nu nolēma izmēģināt divus elektroskūterus, kas gan prasa zināmas līdzsvara iemaņas un arī vadītprasmi. Katrs izrādījās specifisks un atšķīrās ar pārvietošanās ātrumu, stabilitāti un vadāmību. Nelielā eksperimenta laikā, braucot pa gājēju celiņiem un lavierējot starp gājējiem, daļa veltīja ne īpaši glaimojošus acu skatienus. Līdz ar to nepieciešams saprast, vai un ar kādiem transportlīdzekļiem tad īsti drīkst braukt pa ietvēm.

CSDD pārstāvis gan piebilst, ka Eiropā dalās domas, kā tad klasificēt šos braucamrīkus. Īpaša uzmanība būtu jāpievērš lielas jaudas elektrotransportlīdzekļiem, proti, vai gadījumā šis braukšanas ātrums jau netuvojas mopēda ātrumam, vai arī pat pārsniedz to.

“Nu baigi forši būtu, ka to visu kāds lielais onkulis to visu nodefinētu – tu brauc pa autobusu joslu, tu brauc pa mašīnu joslu, tu ej pa gājēju celiņu, tu brauc pa velojoslu… Daudz maz tas jau ir nodefinēts, bet vienkārši tas progress ir tik ātrs. Kaut kā industrijā ražotājs iet lielākiem soļiem uz priekšu, nekā cilvēki spēj saprast, kas tas tāds vispār ir,” akcentē Baltaisbrencis.

Lasi vēl