“Zebra” eksperimentē un dedzina: vai “Gauja” un “Družba” spēj “sagremot” nākotnes degvielu

Pievienot komentāru

Raidījumā ”Zebra” ik pa laikam kādā eksperimentā tiek piešķilta uguns. Un arī šī reize nebija izņēmums -ir radīts jauns degvielas maisījums, tāpēc pienācis laiks to pārbaudīt pēc ”Zebras” metodes.

Kanniņās salietā degviela paredzēta speciāli divtaktu un četrtaktu dzinējiem. Naftas produktu ražotāji sarūpējuši uzreiz gatavu maisījumu, kurā jau ir salieta atbilstoša degvielas un eļļas proporcija.

Tas lieti noderēs tiem, kuri nevēlas lauzīt galvu, cik pret cik ir jālej vai arī kurā no visām garāžā atrodamajām kanniņām jau ir gatavais maisījums.

”Zebra” nolēma pārbaudīt, vai ar jauno maisījumu spēs “sadzīvot” un darboties pagājušā gadsimta tehnika – tā teikt cīņa starp divu dažādu gadsimtu produktiem.

Par pirmo izmēģinājuma trusīti kļuva savulaik populārais mopēds ”Gauja”. Klasiskais variants ar pašrocīgu benzīna un eļļas sajaukšanu, protams, ir darboties spējīgs, taču tam ir vairāki mīnusi – laikietilpīgāka un piņķerīgāka sagatavošana, kā arī izmešu daudzums un saudzīgums pret transportlīdzekļa sirdi jeb motoru. Savukārt “nākotnes” degvielai “Zebra” saskata vairākas priekšrocības.

Izrādās, arī masīvais motorzāģis “Družba” jeb “draudzība” visai labi uzņēma jauno laiku “zupu”, turklāt mazāk “klepoja” un dūmoja. Paredzams, ka identisks scenārijs atkārtotos arī ar dažādiem jau mūsu laiku zāles pļāvējiem un trimmeriem.

Visbeidzot, vajadzēja pārbaudīt arī to, kā praktiski izskatās jaunās degvielas mazāk radītais kaitīgums uz apkārtējo  vidi. Un to izdevās noskaidrot pavisam elementāri – aizdedzinot. Rezultāts bija acīmredzams – tvertnē ielietais maisījums pēc sadegšanas atstāja krietni mazāk kvēpu nekā ikdienas degviela.